اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  شرق آسیا و اقیانوسیه

برگزاری رزمایش ضد زیر دریایی روسیه در قلمروی آبی شرق آسیا

کشتی‌های جنگی روسیه در آب‌های آسیایی خود تمرینات ضد زیردریایی انجام می‌دهند.

برگزاری رزمایش ضد زیر دریایی روسیه در قلمروی آبی شرق آسیا

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، نیروی دریایی روسیه از برگزاری رزمایش ضد زیر دریایی در آب‌های نزدیک سواحل شرقی این کشور خبر داده است.

به گزارش وبگاه شبکه خبری «سی‌ان‌ان» این رزمایش از پنجشنبه گذشته شروع شده و ناو‌های جنگی وظیفه یافتن و انهدام زیردریایی دشمن  فرضی را با کمک بالگردها در دریای ژاپن، که به عنوان دریای شرقی نیز شناخته می‌شود، برعهده دارند.

ناوگان اقیانوس آرام روسیه در این رزمایش شرکت دارد. مرحله نهایی این رزمایش شامل یگان‌های پشتیبانی ضدخرابکاری مستقر در کشتی است. این تمرینات دستکم دومین تمرین در کمتر از سه هفته است که نیروی دریایی روسیه در این آب‌ها انجام داده است.

پیشتر وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که  شناورهای موشک انداز روسیه موشک‌های کروز را به سمت اهداف فرضی در دریای ژاپن شلیک کردند.

این گزارش حاکیست، تنش‌ها بین ژاپن و روسیه در ماه های اخیر افزایش یافته و این به دلیل حمایت ژاپن از اوکراین پس از تهاجم روسیه به این کشور است. تمرین اخیر نیروی دریایی روسیه کمتر از یک ماه پس از سفر غیرمنتظره «فومیو کیشیدا» نخست وزیر ژاپن به اوکراین انجام شد. در همان روز، دو هواپیمای بمب افکن راهبردی روسیه که قادر به حمل بمب اتمی بودند، بیش از ۷ ساعت بر فراز آب‌های سواحل ژاپن پرواز کردند.

این گزارش حاکیست که ژاپن و روسیه نیز درگیر یک مناقشه ارضی چندین دهه هستند. ژاپن ادعای مالکیت جزایر کوریل جنوبی را که توکیو آن‌ها را «سرزمین‌های شمالی» می‌نامد، دارد. این اختلاف به پایان جنگ جهانی دوم بازمی‌گردد، زمانی که نیروهای شوروی سابق آن‌ها را از ژاپن تصرف کردند.

چندی پیش  بمب‌افکن‌های اتمی روسیه برفراز آب‌های منطقه پروازی ۱۲ ساعته انجام دادند. وزارت دفاع روسیه اعلام کرد دو بمب افکن راهبردی «توپولوف-۹۵» این کشور در ماموریتی که بیش از ۱۲ ساعت طول کشید، بر فراز اقیانوس آرام، «دریای برینگ» و «دریای اوخوتسک» پرواز کردند.

پرواز این هواپیماهای راهبردی با قابلیت حمل بمب اتمی در برهه تنش شدید جنگ روسیه با اوکراین و رویارویی این کشور با غرب انجام شد. روسیه بارها در خصوص احتمال درگیری اتمی هشدار داده است. ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه گفته آماده است از «تمامیت ارضی» کشورش به هر طریق از جمله سلاح‌های اتمی در صورت لزوم، دفاع کند(جزئیات بیشتر).

پایان پیام/.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول