اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاست خارجی

برگزاری مراسم روز قدس در بلاروس

سفیر جمهوری اسلامی ایران در بلاروس در مراسم روز قدس در این کشور تنها راه پیروزی مردم فلسطین را پایداری و مقاومت در برابر اشغالگران برشمرد و بر حمایت همه جانبه ایران از مردم فلسطین تأکید کرد.

برگزاری مراسم روز قدس در بلاروس

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، مراسم روز جهانی قدس، شامگاه جمعه ۲۵ فروردین ماه ۱۴۰۲، در مسجد جامع شهر مینسک و به همت سفارت جمهوری اسلامی ایران در بلاروس برگزار شد.

در این مراسم سفرای فلسطین، سوریه، پاکستان و نمایندگانی از روسیه، ونزوئلا، سودان، ترکیه، قطر، ازبکستان، تاجیکستان و قزاقستان حضور داشتند. همچنین رئیس کمیسیون امور بین‌الملل شورای جمهوری بلاروس و نمایندگانی از احزاب بلاروسی، انجمن اسلامی دانشجویان، مجمع اهل بیت (ع)، اتباع افغانستان، تاتار و باشقیر و چچین مقیم بلاروس نیز حضور داشتند.

 

در این مراسم بیانیه مشترکی توسط سفارتخانه‌های ایران، فلسطین، سوریه، پاکستان و ونزوئلا در حمایت از آرمان فلسطین و لزوم پایان دادن به اشغالگری رژیم صهیونیستی قرائت شد.

مفتی اعظم مسلمانان بلاروس، سفرای فلسطین و سوریه، قائم مقام مجمع اهل بیت، نماینده چچنی‌های مقیم بلاروس و نماینده انجمن اسلامی دانشجویان ایرانی بلاروس از جمله سخنرانان این مراسم بودند. سخنرانان ضمن گرامیداشت ابتکار حضرت امام خمینی (ره) در نامگذاری این روز، از جمهوری اسلامی ایران به خاطر حمایت از مردم فلسطین و از سفارت جمهوری اسلامی ایران در بلاروس برای برگزاری این مراسم تقدیر کردند.

«علیرضا صانعی» سفیر ایران در بلاروس نیز با اشاره به ابتکار حضرت امام (ره) حمایت از فلسطین را وظیفه دینی مسلمانان و اخلاقی آزادگان و عدالت طلبان خواند.

وی تنها راه پیروزی مردم فلسطین را پایداری و مقاومت در برابر اشغالگران برشمرد و بر حمایت همه جانبه جمهوری اسلامی ایران از مردم فلسطین تأکید کرد.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول