اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی: دستگاه‌های فرهنگی درباره موضوع حجاب ترک فعل داشته‌اند/ فعالیت‌های ایجابی به صورت مستمر پیگیری شوند

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه اکنون لازم است همه نهادها، تشکل های مردمی و دستگاه های حاکمیتی، فعالیت‌های ایجابی و فرهنگی عفاف و حجاب را به صورت مستمر پیگیری کنند. گفت: دستگاه‌های فرهنگی طی سه دهه گذشته درباره موضوع حجاب، ترک فعل داشته‌اند.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی: دستگاه‌های فرهنگی درباره موضوع حجاب ترک فعل داشته‌اند/ فعالیت‌های ایجابی به صورت مستمر پیگیری شوند

حجت الاسلام و المسلمین عبدالحسین خسروپناه در حاشیه مراسم شب های قدر در گفت و گو با خبرنگار فارس در مشهد اظهارکرد: پس از سخنان رهبر معظم انقلاب درباره پشت پرده کشف حجاب از دستگاه های مربوطه مانند وزارت علوم، وزارت بهداشت، آموزش و پرورش، صدا وسیما، نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه ها، وزارت ارشاد، ، دانشگاه آزاد و... خواستیم تا برنامه خود برای عفاف و حجاب در سال ۱۴۰۲ را ارائه بدهند.

وی افزود: طی هفته گذشته، تعدادی از دستگاه ها با حضور در جلسات شورای عالی انقلاب فرهنگی به ارائه گزارش پرداختند و بقیه دستگاه ها هم در سه شنبه هفته آینده گزارش خود را ارائه می دهند.

بخشی از مسئله حجاب، توطئه دشمن است

حجت الاسلام والمسلمین خسروپناه ادامه داد: اکنون ۴۰۰ گروه بانوان فعال درموضوعات فرهنگی عفاف و حجاب داریم. این در حالی است که بخشی از مسئله حجاب، توطئه دشمن است که با استفاده از جریان و باندهایی در مدلینگ، فضای مجازی، گردشگری و... فساد را ترویج می دهد و مجموعه های امنیتی و انتظامی با این عوامل، برخورد می‌کنند.  البته بخشی از افرادی که کشف حجاب می‌کنند مشکل شناختی دارند و برای این بخش از بانوان باید کار فرهنگی کرد. 

وی با اشاره به پیگیری‌های شورای عالی انقلاب فرهنگی درباره موضوع حجاب افزود: امسال دوبرابر سال گذشته، نمایشگاه قرآن برگزار شد و فروشگاه های زیادی برای عرضه پوشش حجاب و عفاف با قیمت مناسب راه اندازی شدند.

برخی سریال های نمایش خانگی، بدحجابی را ترویج دادند

دبیر شورا عالی انقلاب فرهنگی تصریح کرد: دستگاه های فرهنگی طی سه دهه گذشته درباره موضوع حجاب، ترک فعل داشته اند. در سال های گذشته نه تنها کار فرهنگی جدی نداشتیم بلکه در برخی سریال‌های نمایش خانگی بدحجابی ترویج شده است. اکنون لازم است همه نهادها، تشکل های مردمی و دستگاه های حاکمیتی، فعالیت های ایجابی و فرهنگی عفاف و حجاب را به صورت مستمر پیگیری کنند.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول