اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  علم و فن آوری ایران

فعالیت بیش از 60 کارگزار فناوری در حوزه تخصصی نانوفناوری

در حال حاضر 63 کارگزار فناوری در صنعت فناوری نانو فعالیت دارند. این کارگزاران دو طرف عرضه و تقاضا را به یکدیگر وصل کنند و موجبات تجاری‌سازی فناوری و نوآوری را در صنعت نانو فراهم می‌کنند.

فعالیت بیش از 60 کارگزار فناوری در حوزه تخصصی نانوفناوری

به گزارش گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس و به نقل از معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری، شناسایی نیازهای واحدهای صنعتی و اتصال آنها به راه‌حل‌های فناورانه مهم‌ترین مأموریتی است که کارگزاران فناوری به عهده دارند.

این کارگزاران در واقع به تقویت چرخه تبادل فناوری در صنعت کمک می‌کنند و راه میان‌بری برای پاسخ به نیازها محسوب می‌شوند. برای اثرگذاری واقعی و بیشتر زیست‌بوم فناوری و نوآوری نیاز است تا حلقه‌های آن به یکدیگر متصل شوند و زنجیره‌ای از نیازها و پاسخ‌ها را در دل خود ایجاد کنند.

صنعت نانو نیز یکی از این حوزه‌ها است که با شکل‌گیری شبکه تبادل فناوری و با کمک کارگزاران توانسته طی سال‌های اخیر بازار داخلی خود را توسعه دهد و فناوری‌های تولید شده در کشور را به نیازهای صنعتی متصل کند.

در حال حاضر نیز 63 کارگزار فناوری در شهرهای مختلف کشور در حال فعالیت هستند تا بتوانند به عنوان محرک و کاتالیزور با مشاوره‌‌های فنی و حقوقی خود دو طرف عرضه و تقاضا را به یکدیگر وصل کنند و با این کار تجاری‌سازی فناوری و نوآوری را در صنعت نانو ارتقا دهند.

کارگزاران تبادل فناوری یکی از پایه‌های اصلی ارتباط با صنعت و تجاری‌سازی دستاوردهای فناورانه هستند. آنها تسهیل‌گران فناوری هستند و در به‌هم‌رسانی عرضه و تقاضا، خلق فرصت‌های ویژه و مشاوره کسب و کار به فناوران کمک می‌کنند. این افراد حلقه واسط میان فناوران و سرمایه‌گذاران هستند و ارتباط میان این دو را تسهیل می‌کنند.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول