اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاست خارجی

واکنش کنعانی به اخبار منتشر شده درباره آزمایشگاه‌های بیولوژیکی نظامی آمریکا

سخنگوی وزارت امور خارجه اخبار منتشر شده درباره آزمایشگاه‌های بیولوژیکی نظامی آمریکا در اوکراین و برخی کشورهای جهان را عمیقا نگران کننده خواند.

واکنش کنعانی به اخبار منتشر شده درباره آزمایشگاه‌های بیولوژیکی نظامی آمریکا

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران امروز (پنجشنبه) ۲۴ فروردین ماه در خصوص انتشار اخبار مربوط به آزمایشگاه‌های بیولوژیکی نظامی آمریکا در توئیتی نوشت: خبرهای منتشره در خصوص آزمایشگاه‌های بیولوژیکی نظامی آمریکا در اوکراین و برخی کشورهای جهان عمیقا نگران کننده است.

وی با بیان اینکه این فعالیت‌ها برخلاف تعهدات بین‌المللی آمریکا به‌خصوص کنوانسیون منع تسلیحات بیولوژیک و تهدیدی برای بشریت است، تصریح کرد: موضوع نیازمند تحقیق بیطرفانه بین‌المللی است.

به گزارش فارس، وزارت دفاع روسیه اعلام کرده است که ایالات متحده آمریکا مجدداً برنامه آزمایشگاه‌های بیولوژیکی خود را در اوکراین از سرگرفته است. در همین خصوص وبگاه «فرست پست» در این خصوص گزارش داد: براساس اعلام روسیه، ایالات متحده به صورت محرمانه برنامه آزمایشگاه‌های زیستی جنجال برانگیز خود را مجدداً‌ در اوکراین از سرگرفته و هم‌اکنون بر روی ساخت تأسیسات مخفی جدید و آموزش پرسنل متمرکز شده است.  ژنرال «ایگور کریلوف» فرمانده نیروهای دفاع هسته‌ای، بیولوژیکی و شیمیایی روسیه، مجموعه‌ جدیدی از اسناد مرتبط با برنامه‌های بیولوژیکی با بودجه آمریکا در اوکراین را در جریان یک کنفرانس خبری ارائه کرد.

در میانه‌های سال گذشته، «سرگئی ریابکوف» معاون وزیر خارجه روسیه گفته بود که این کشور بزودی مدارک آزمایش‌های بیولوژیک نظامی کشورهای خارجی در اوکراین را ارائه می‌کند. (اینجا بخوانید)

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول