اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

ماکرون: متحد واشنگتن بودن به معنای دنباله‌رو بودن آن نیست

رئیس جمهور فرانسه روز چهارشنبه گفت که همپیمانی با آمریکا به معنای دنباله رو بودن آن نیست.

ماکرون: متحد واشنگتن بودن به معنای دنباله‌رو بودن آن نیست

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «امانوئل ماکرون» رئیس جمهور فرانسه روز چهارشنبه تاکید کرد که همپیمانی با آمریکا به معنای دنباله‌رو بودن آن نیست.

وی که این سخنان را در کنفرانس خبری در آمستردام مطرح می‌کرد، افزود: «اینکه همپیمان باشی به معنای آنکه پیرو باشی نیست و به این معنا نیست که شما حق ندارید که طرز فکر بخصوصی داشته باشید».

ماکرون تاکید کرد: «فرانسه وضع موجود در تایوان را تایید می‌کند و از سیاست چین یکپارچه و رسیدن به راه حل مسالمت‌آمیز در این باره حمایت می‌کند».

چند روز پیش رئیس جمهور فرانسه زمانی که قصد بازگشت از چین را داشت، در مصاحبه خبری خود اعلام کرد: «اروپا باید در برابر فشارها برای تبدیل شدن به "دنباله‌روهای آمریکا"، مقاومت کند.» او همچنین تاکید کرد که «خطر بزرگی که اروپا را تهدید می‌کند، گرفتار شدن در بحران‌هایی است که برای ما نیست.»

نظریه‌ای که ماکرون بعد از چند ساعت ملاقات و گفت‌وگو با رئیس جمهور چین بر آن تأکید کرد راهبرد «استقلال استراتژیک» خوانده می‌شود که اولین بار در سال ۲۰۱۳ در اتحادیه اروپا مطرح و در سال ۲۰۱۶، به یکی از نظری‌های مهم اتحادیه اروپا تبدیل شد.

بر اساس این نظریه که توسط فرانسه مطرح شد، اتحادیه اروپا خواستار «افزایش توان دفاعی» و «دستیابی به استقلال» در حوزه دفاعی شد. به عبارتی دیگر، اتحادیه اروپا دیگر نمی‌خواست در حوزه دفاعی تماما وابسته به آمریکا باشد و قصد داشت بدون ایالات متحده هم بتواند از خود  دفاع کند.

این مسئله، بعد از شروع جنگ اوکراین اهمیتی چندین برابری برای اروپاییان پیدا کرد. همچنین طرح «استقلال راهبردی» از صرف حوزه دفاعی، به حوزه‌های اقتصادی و سیاسی تسری پیدا کرد.

پایان پیام/.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول