اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

شورای ریاستی یمن پنج‌شنبه را زمان آغاز تبادل اسرا اعلام کرد

یک مسئول شورای ریاستی یمن اعلام کرد که تبادل اسرا با صنعا از روز پنج‌شنبه آغاز و به مدت سه روز ادامه خواهد داشت.

شورای ریاستی یمن پنج‌شنبه را زمان آغاز تبادل اسرا اعلام کرد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «ماجد فضائل» سخنگوی رسمی هیأت شورای ریاستی یمن در مذاکرات اسرا و عضو هیأت مذاکره‌کننده این شورا از آغاز تبادل اسرا با دولت نجات ملی یمن از روز پنج‌شنبه خبر داد.

وی در حساب توئیتری خود نوشت: «همه مقدمات برای انجام تبادل اسرا انجام شده است و به خواست خداوند ۱۳ آوریل ۲۰۲۳ از طریق پروازهای صلیب سرخ از عدن به صنعا و بالعکس آغاز می‌شود».

به نوشته روزنامه «رأی الیوم»، به گفته فضائل در روز جمعه نیز پروازهایی بین صنعا، ریاض، أبها (جنوب عربستان) و المخا (غرب یمن) و در روز سوم نیز پروازهایی بین مأرب(شمال یمن) و صنعا انجام خواهد شد.

طبق توافق صورت گرفته بین شورای ریاستی یمن و صنعا قرار است دولت نجات ملی یمن ۱۸۱ اسیر از جمله چند تبعه سعودی و سودانی را در ازای آزادی ۷۰۶ اسیر یمنی آزاد کند.

فضائل همچنین نوشت که در پی اجرای این عملیات تبادل اسرا، عملیات دیگری نیز بزودی انجام می‌شود تا همه اسرا آزاده شده و تمامی بازداشتگاه‌ها و زندان‌ها تخلیه شود.

از سوی دیگر «احمد عوض بن مبارک» وزیر خارجه شورای ریاستی یمن که وابسته به ریاض است دو روز پیش گفت که مذاکرات مستقیمی بین ریاض و دولت نجات ملی یمن برای احیای آتش‌بس در جریان است.

وی گفت: «تلاش‌های عربستان حضور یمنی‌ها در میز مذاکرات را تسهیل می‌کند و نشانه‌های مثبتی در این خصوص وجود دارد».

 

پایان پیام/ 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول