اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

مجله فارس پلاس  /  روایت روز

خط ویژه| استقبال ضد انقلاب از اظهارات محسن هاشمی/ مشارکت اصلاح طلبان با دشمن در پروژه کشته سازی در مدارس

دشمن برای استمرار پروژه مسمومیت های سریالی در مدارس، نیاز به کشته سازی دارد. حال می بینیم که برخی رسانه های اصلاح طلب با مشارکت در این پروژه ضدایرانی، مدعی کشته شدن دانش آموزان شده اند. اما آیا این ادعا صحت دارد؟!

خط ویژه| استقبال ضد انقلاب از اظهارات محسن هاشمی/ مشارکت اصلاح طلبان با دشمن در پروژه کشته سازی در مدارس

فارس پلاس؛ خط ویژه - خط ویژه، رصدی است روزانه از لابه‌لای روزنامه‌های داخلی و عملیات رسانه‌ای پایگاه‌های خبری رسانه‌های ضد انقلاب، در این رصد  برآنیم که بتوانیم خطوط مشترک میان بعضی از رسانه‌های داخلی و ضد انقلاب را بررسی و تحلیل کنیم.

*******

استقبال شبکه بهایی از اظهارات محسن هاشمی

شبکه منوتو- منتسب به فرقه ضاله بهاییت- با استقبال از موضعگیری جدید محسن هاشمی در مطلبی نوشت:«محسن هاشمی، در یادداشتی که در روزنامه اعتماد منتشر شده، مدعی شد: «کاهش ارزش پول ملی از دوره قاجار تا ابتدای دولت سیزدهم کمتر از میزان کاهش آن در دو سال دولت رئیسی بوده است.» او در این یادداشت نوشت: «دولتی که هدفش افزایش ارزش پول ملی بود، دلار را در انتخابات ۲۳هزار تومان تحویل گرفت و هنوز به سال دوم نرسیده، دلار آزاد به حدود ۵۰ هزار تومان رسیده است.» این در حالی است که سیر نزولی ارزش پول ملی در جمهوری اسلامی محدود به هیچ دولتی نبوده است.»

رادیو فردا- ارگان رسانه ای سازمان جاسوسی آمریکا- نیز در مطلبی نوشت:«محسن هاشمی، رئیس‌ پیشین شورای شهر تهران، در یادداشتی درباره وضعیت وخیم اقتصادی کشور ادعا کرده است که «کاهش ارزش پول ملی از دوره قاجار تا ابتدای دولت سیزدهم، کمتر از کاهش آن در این دو سال است». این یادداشت روز یکشنبه در روزنامه اعتماد چاپ تهران منتشر شد. محسن هاشمی، نوشته است : «دولتی که هدفش افزایش ارزش پول ملی بود، دلار را در انتخابات ۲۳ هزار تومان تحویل گرفت و هنوز به سال دوم نرسیده، دلار آزاد به حدود ۵۰ هزار تومان رسیده است.» حسن منصور، استاد اقتصاد در بریتانیا در گفت‌وگو با الهه روانشاد این نقد را تنها «تصفیه حساب با ابراهیم رئیسی به نفع اصلاح طلبان» می‌خواند.»

 

و اما روزنامه ایران- ارگان رسانه ای دولت- در واکنش به ادعای محسن هاشمی در مطلبی نوشت:«برخلاف ادعای محسن هاشمی بیشترین سقوط ارزش پول ملی ایران در دوران پس از انقلاب اسلامی، در دولت‌های روحانی و رفسنجانی رقم خورده است... واقعیت ارزش پول ملی در دوره مورد ادعای او حاکی از اشتباه محاسباتی عجیب این چهره اصلاح‌طلب است. دلار در دوره قاجار یک تومان و در پایان دولت روحانی ۲۷ هزار تومان بود یعنی از دوره قاجار تا ابتدای دولت سیزدهم قیمت دلار ۲۷ هزار برابر شده و در دو سال گذشته نیز از ۲۷ هزار تومان به ۵۰ هزار تومان رسیده و کمتر از ۲ برابر افزایش داشته است.»

 

در ادامه این مطلب آمده است:«براساس این گزارش، از لحاظ متوسط سالانه افزایش نرخ دلار در دولت‌های پس از دفاع مقدس، حسن روحانی با ۳۰.۸ درصد و اکبر رفسنجانی با ۲۲ درصد بدترین عملکرد را داشته‌اند. همچنین اگر افزایش‌های سالانه دورقمی نرخ ارز در دولت‌های پس از دفاع مقدس (۱۳۶۸ به بعد) را مورد مقایسه قرار دهیم، عملکرد منتقدان دولت رئیسی، مشخص می‌شود. دولت‌های روحانی و رفسنجانی در ۸ سال عملکرد خود ۵ مرتبه رشدهای سالانه دورقمی در افزایش نرخ دلار ثبت کرده‌اند و مجموعاً بدترین عملکرد را در حفظ ارزش پول ملی داشته‌اند.»

 

در ادامه این گزارش تصریح شده است:«دولت گذشته ضعیف‌ترین عملکرد را در زمینه حفظ ارزش پول ملی و کنترل نرخ ارز به جای گذاشته چراکه نرخ دلار در دولت گذشته ۷۰۳ درصد افزایش یافت که در بین همه دولت‌های پس از انقلاب، بی‌سابقه است. برپایه این گزارش، نرخ دلار در بازار آزاد در دوره هشت‌ساله حسن روحانی ۷۰۳ درصد افزایش یافت تا بی‌سابقه‌ترین گرانی ارز در تاریخ اقتصاد پس از انقلاب رقم بخورد.»

 

در ادامه آمده است:«دولت گذشته ضعیف‌ترین عملکرد را در زمینه حفظ ارزش پول ملی و کنترل نرخ ارز به جای گذاشته چراکه نرخ دلار در دولت گذشته ۷۰۳ درصد افزایش یافت که در بین همه دولت‌های پس از انقلاب، بی‌سابقه است. برپایه این گزارش، نرخ دلار در بازار آزاد در دوره هشت‌ساله حسن روحانی ۷۰۳ درصد افزایش یافت تا بی‌سابقه‌ترین گرانی ارز در تاریخ اقتصاد پس از انقلاب رقم بخورد.»

 

مشارکت اصلاح طلبان با دشمن در پروژه کشته سازی در مدارس

صدای آمریکا در مطلبی نوشت: «روزنامه اعتماد  با اشاره به پنج ماهه شدن مسمومیتهای سریالی و شروع موج جدید مسموم‌سازی دانش‌آموزان در مدارس نوشت: هنوز حتی یک گزارش آسیب‌شناسی رسمی، یک گزارش نمونه‌برداری از مدارس توسط پدافند غیرعامل یا حتی یک گزارش رسمی از کمیته‌ها منتشر نشده است.» از نهم آذر ماه سال گذشته تا امروز مقامات بارها تاکید کرده‌اند که موضوع را بررسی می‌کنند اما پس از پنج ماه خبری از اعلام عوامل نیست. گفتنی است در روزهای گذشته یک دانش‌آموز پس از چهار هفته بستری شدن بخاطر عوارض مسمومیت درگذشت.»

دشمن در ادامه جنگ ترکیبی که در سال گذشته به اوج خود رسید، بر حوزه آموزش و از جمله مدارس و دانشگاه ها متمرکز است. یکی از اهداف اصلی این است که مدارس و در ادامه، دانشگاه ها تا اطلاع ثانوی تعطیل شود. آشوب های سال گذشته دقیقا با همین هدف در برخی دانشگاه ها و مدارس کلید خورد و ضریب داده شد.

 

پروژه امنیتی «مسمومیت سریالی در مدارس» نیز دقیقا در همین پازل تعریف می شود. دشمن تلاش می کند تا در سال جدید، قضیه مسمومیت سریالی در مدارس، اوج گرفته و به هیچ عنوان پرونده این مسئله بسته نشود در این میان، رفتار و عملکرد برخی رسانه های اصلاح طلب قابل تأمل و البته تأسف برانگیز است.

کاملا مشخص است که دشمن برای استمرار پروژه مسمومیت های سریالی در مدارس، نیاز به کشته سازی دارد. حال می بینیم که برخی رسانه های اصلاح طلب با مشارکت در این پروژه ضدایرانی، مدعی کشته شدن دانش آموزان شده اند. اما آیا این ادعا صحت دارد؟!

جان باختن یک پسر نوجوان بر اثر بیماری در بیمارستان میلاد تهران بهانه‌ای شد تا رسانه‌های ضدانقلاب یکبار دیگر در ادامه سناریوی کشته‌سازی خود، بر روی مرگ این دانش آموز موج‌سواری کنند.  «کارو پشابادی»، نوجوان اهل روستای پشاباد استان کردستان و ساکن شهرقدس تهران بر اثر بیماری روده و نارسایی کلیوی، در روز ۲۸ اسفند ۱۴۰۱ توسط خانواده اش به بیمارستان میلاد مراجعه کرده و در بیمارستان بستری می‌شود. این دانش آموز در روز ۱۸ فروردین ماه ۱۴۰۲ به علت بیماری در بیمارستان فوت می‌کند اما رسانه‌های ضدانقلاب، در ادامه دروغ های قبلی، علت فوت این نوجوان را مسمومیت و گازگرفتگی در مدرسه‌ در روز ۲۴ اسفندماه ۱۴۰۱ عنوان کرده‌اند.

این در حالی است که آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران با صدور اطلاعیه‌ای بیماری روده و نارسایی کلیوی را علت فوت دانش‌آموز «کارو پشابادی» در بیمارستان میلاد تهران عنوان کرد.

در این اطلاعیه آمده است: در روز ۲۸ اسفند ۱۴۰۱ کارو پشابادی دانش‌آموز اصالتاً کردستانی ساکن شهرستان قدس به علت کسالت و دل‌درد با مراجعه به بیمارستان میلاد تهران توسط پزشکان معاینه و به علت عارضه روده بستری می‌شود.پس از بستری شدن در بیمارستان، نارسایی کلیوی هم مزید بر عوارض بیماری کارو می‌شود و پس از گذشت حدود ۲۰ روز، متاسفانه در تاریخ ۱۸ فروردین ماه ۱۴۰۲ کارو عزیز در بیمارستان از دنیا می‌رود.

بر اساس این گزارش، بیشتر روزهای بستری کارو در زمان تعطیلات نوروزی بوده و بر اساس مستندات موجود، پدر کارو نیز پس از ۱۴ فروردین ماه همزمان با آغاز به کار فعالیت حضوری مدارس، در تماسی با مسؤولان مدرسه، علت غیبت‌ فرزندش را بیماری عنوان کرده و پیگیر تکالیف وی می‌شود.لازم به ذکر است، پیش از این هم در تاریخ‌های ۲۷ و ۲۸ اسفند و روزهای قبل از آن نیز هیچ گزارشی مبنی بر بی‌حالی دانش‌آموزان دبیرستان شهید عالمی شهرستان قدس گزارش نشده است.

 

القای ناکارآمدی دولت با تمرکز بر مسئله معیشت

بی بی سی فارسی در مطلبی با عنوان «کنایه روزنامه جمهوری اسلامی به دولت رئیسی درباره افزایش قیمت‌ها در شروع سال جدید» نوشت:«روزنامه جمهوری اسلامی چاپ تهران امروز در مطلبی خطاب به دولت ابراهیم رئیسی نوشته «هنوز یک هفته از اعلام شعار سال ۱۴۰۲ توسط رهبری نگذشته بود که یک شرکت داروسازی رسماً با ارسال نامه به سازمان بورس و اوراق بهادار اعلام کرد ۶۷ درصد قیمت تولیدات داروئی خود را افزایش داده است.»

سانسور اخبار خوب و ضریب دادن به اخبار منفی و بعضا جعلی، به رویکرد جدایی ناپذیر در رفتار بخشی از جریان اصلاح طلب بدل شده است.

به این فهرست توجه کنید: روزهای بدون فوتی کرونا در سال گذشته در شرایطی که در دولت قبل شاهد رکورد ۷۰۰ فوتی در اثر ابتلا به کرونا در یک شبانه‌روز بودیم. ۵۰ هزار میلیارد تومان صرفه‌جویی با مدیریت هوشمند یارانه آرد و نان، افتتاح ابرپروژه آبرسانی «غدیر» در خوزستان و اجرای پروژه ۳۶ ماهه در ۱۰ ماه،  افتتاح نخستین مخزن ابرپروژه آبرسانی در همدان، افتتاح طرح آبرسانی به ١۵٠٠ روستای کشور، افتتاح بزرگ‌ترین پروژه ریلی و ترانزیتی کشور در سیستان و بلوچستان، جلوگیری از قطعی مکرر برق در تابستان و افت فشار گاز در زمستان، افزایش ۲برابری تولید گاز با وجود تحریم‌ها، بهره‌برداری از مدرن‌ترین طرح آبرسانی کشور در سنندج، رشد ۳برابری سرمایه‌گذاری خارجی در مقایسه با سال اوج برجام، بالاترین رکورد صادرات نفت و محصولات پتروشیمی از ۹۷ تاکنون.

همچنین افتتاح تونل انتقال آب به دریاچه ارومیه، افتتاح فاز ۱۴ پالایشگاه پارس جنوبی، راه‌اندازی ۲ پروژه آب شیرین کن در بوشهر و افتتاح پیشرفته‌ترین و مجهزترین مرکز پیشگیری و درمان سرطان در منطقه و...همگی اخبار خوب و امیدوارکننده در سال گذشته بود که متاسفانه بخش قابل توجهی از این اخبار به صورت کامل توسط طیف تندرو جریان اصلاح طلب سانسور شد.

 

قطعا عملکرد دولت دارای نقاط ضعف هم هست و باید با نگاه کارشناسی و فنی به این نقاط ضعف توجه کرده و راهکارهایی برای رفع آن پیشنهاد کرد. اما تفاوت فاحشی میان نقد سازنده و تخریب و سیاه نمایی وجود دارد. رسانه های معاند به صورت ویژه بر تخریب و تخطئه عملکرد مثبت دولت با چاشنی سیاه نمایی و سانسور تمرکز کرده اند. نکته تأسف برانگیز اینجاست که برخی رسانه های داخلی که از بودجه بیت المال ارتزاق می کنند نیز در این پروژه سهیم شده اند.

پایان پیام/.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول