اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

درخواست لوکاشنکو برای تضمین دفاع روسیه از بلاروس

رئیس‌جمهور بلاروس در دیدار با وزیر دفاع روسیه، خواستار ضمانت مسکو برای دفاع از خاک بلاروس در صورت حمله به آن شد.

درخواست لوکاشنکو برای تضمین دفاع روسیه از  بلاروس

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، الکساندر لوکاشنکو رئیس‌جمهور بلاروس دوشنبه (۱۰ آوریل) در مینسک با وزیر دفاع روسیه دیدار کرد و خواستار ضمانت مسکو برای دفاع از بلاروس در صورت حمله به آن شد. 

به گزارش رویترز به نقل از خبرگزاری دولتی «بلتا» بلاروس، وی گفت که این موضوع را پیش‌تر با ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه در میان گذاشت و او هم موافق بود که چنین ضمانت‌هایی ضروری است و باید رسمی شود.

لوکاشنکو گفت: به طور کلی، در مذاکرات (با پوتین) اینطور به نظر رسید که در صورت تجاوز به بلاروس، فدراسیون روسیه از بلاروس به عنوان سرزمین خود محافظت خواهد کرد. این‌ها نوعی (ضمانت‌های) امنیتی است که ما نیاز داریم. 

به نوشته رویترز، بلاروس که اکنون میزبان گروهی از نیروهای روسیه است، به مسکو پیشنهاد کمک در طول کارزار نظامی آن در اوکراین را داده است. به ادعای این خبرگزاری، در اولین روزهای جنگ اوکراین هم مینسک به مسکو  اجازه داد از قلمروی آن برای حمله در نهایت ناموفق به کی‌یف پایتخت اوکراین استفاده کند. 

از اواخر سال گذشته، تمرینات نظامی مشترک و سفرهای مقامات ارشد روسیه به بلاروس این گمانه‌زنی را ایجاد کرد که بلاروس ممکن است رسماً به کارزار نظامی روسیه علیه اوکراین بپیوندد. با این حال، لوکاشنکو مرتباً چنین قصدی را رد کرده اما گفته بلاروس به هر گونه حمله به خاکش یا تلاش برای ایجاد ناآرامی در آن پاسخ خواهد داد. 

پایان پیام/ 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول