اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

دیدار هیأت عمانی و سعودی با رئیس شورای عالی سیاسی یمن

هیأت‌های سعودی و عمانی که به صنعا سفر کرده‌اند با رئیس شورای عالی سیاسی یمن دیدار کردند.

دیدار هیأت عمانی و سعودی با رئیس شورای عالی سیاسی یمن

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، هیأت‌های سعودی و عمانی امروز یکشنبه با «مهدی محمد المشاط» رئیس شورای عالی سیاسی یمن در کاخ ریاست جمهوری در صنعا دیدار کردند.

المشاط در این دیدار از میانجی‌گری عمان و ایفای نقش مثبت آن در نزدیک کردن دیدگاه‌ها و تلاش‌های مربوط به تحقق صلح در یمن قدردانی کرد.

بنابر گزارش وبگاه «المسیرة»، المشاط بر موضع ثابت صنعا در خصوص صلح عادلانه و شرافتمندانه‌ای که همه ملت یمن خواهان آن هستند و خواسته‌های آن برای آزادی و استقلال را محقق می‌کند، تأکید کرد.

رئیس هیأت سعودی نیز به نوبه خود از ایفای نقش مهم و تلاش‌های عمان برای برقراری صلح در یمن و حمایت از صلح و ثبات در این کشور قدردانی کرد.

در این دیدار همچنین «محمد عبدالسلام» رئیس هیأت مذاکره‌کننده دولت نجات ملی یمن و تعدادی دیگر از مقامات این دولت حضور داشتند.

پیشتر «محمد البخیتی» عضو دفتر سیاسی جنبش انصارالله گفته بود که «خیلی زود است که مطمئن باشیم مذاکراتی که در صنعاء صورت می‌گیرد، با موفقیت همراه شود اما مشخص است که فضای صلح در منطقه حاکم شده و خوش‌بینی و امیدواری را به وجود می‌آورد». 

البخیتی در توئیتی نوشت که «دستیابی به صلح شرافتمندانه بین صنعاء و ریاض یک پیروزی برای هر دو طرف است و همه را ملزم می‌کند که از زخم‌ها بگذرند و از تلاش برای ثبت امتیاز از طریق رسانه‌ها، به منظور حفظ فضای صلح اجتناب کنند؛ تا بدین ترتیب هر دو طرف آماده شوند تجربه گذشته را عوض کرده و فصل جدیدی را آغاز کنند».(جزئیات بیشتر)

پایان پیام/.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول