اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

روسیه از نقض آتش‌بس بین جمهوری آذربایجان و ارمنستان خبر داد

وزارت دفاع روسیه روز یکشنبه از نقض آتش بین جمهوری آذربایجان و ارمنستان خبر داد.

روسیه از نقض آتش‌بس بین جمهوری آذربایجان و ارمنستان خبر داد

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، وزارت دفاع روسیه روز یکشنبه از نقض آتش بین جمهوری آذربایجان و ارمنستان خبر داد.

 وزارت خارجه روسیه پیشتر ضمن ابراز نگرانی درباره تشدید تنش در منطقه قره‌باغ کوهستانی، از باکو و ایروان خواسته بود تا مذاکرات درباره روند صلح را از سربگیرند. 

از سوی دیگر  اخیرا جامعه اطلاعاتی ایالات متحده آمریکا در یک گزارش اطلاعاتی (نسخه طبقه بندی نشده) برای کنگره به طور قطعی جمهوری آذربایجان را به عنوان تهدید اصلی برای صلح در قفقاز جنوبی معرفی کرده است.

«آرام هامپاریان» مدیر اجرایی جامعه مدنی حمایت از کمیته ملی ارمنی آمریکا (ANCA) تصریح کرد: «جامعه اطلاعاتی ایالات متحده ما آن‌چه که ما می دانیم صحت دارد را تأیید می‌کند و آن این است که (جمهوری) آذربایجان متجاوز است».

این گزارش که اوایل هفته جاری به شکل غیرطبقه‌بندی شده منتشر شد، توسط دفتر مدیر اطلاعات ملی آمریکا تهیه شده است و تأکید دارد: «در منطق قفقاز جنوبی، (جمهوری) آذربایجان کشوری است که به احتمال بسیار زیاد، نبرد گسترده را از سرمی‌گیرد به امید آن‌که دستاوردهای خود را در زمان اقدام نظامی 2020 علیه ارمنستان بر سر منطقه قره‌باغ کوهستانی تثبیت کند و گسترش دهد».

در این گزارش همچنین آمده است: «(جمهوری) آذربایجان در اواسط سپتامبر 2022، حمله گسترده‌ای را در امتداد مرز بین‌المللی با ارمنستان آغاز کرد و تا 25 مایلی خاک ارمنستان را مورد حمله قرار داد. آتش بس که در 14 سپتامبر حاصل شد تا حد زیادی پابرجاست اما می‌تواند به راحتی نقض شود زیرا هر دو طرف همچنان یکدیگر را به شلیک توپخانه سنگین متهم می‌کنند».

پایان پیام/.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول