اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  علم و فن آوری ایران

ارتقای کیفیت پژوهش‌های علوم شناختی با 304 تجهیز آزمایشگاهی

با تلاش معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و 46 مجموعه آزمایشگاهی، پژوهشگاهی و دانشگاهی، در حوزه علوم شناختی 304 دستگاه و تجهیز آزمایشگاهی با پژوهشگران به اشتراک گذاشته شده است.

ارتقای کیفیت پژوهش‌های علوم شناختی با 304 تجهیز آزمایشگاهی

به گزارش گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس و به نقل از معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری، تجهیزات و خدمات آزمایشگاهی از ابزارهای کاربردی هستند که نقشی اثرگذار در ارتقای کیفیت و کمیت پژوهش‌های علمی دارند و تسهیل دسترسی به آنها از جمله اهدافی است که معاونت علمی دنبال می‌کند.

آزمایشگاه‌ها نقشی راهبردی در توسعه پژوهش‌ها بازی می‌کنند و جزو معدود فعالیت‌هایی هستند که برای رونق تحقیق و پژوهش کشور، بسیار کارآمدند. پژوهشگران و فعالان حوزه فناوری‌های نوین هم مهم‌ترین مخاطبان این حوزه کاربردی و راهبردی در کشور هستند.

در همین راستا شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری یکی از مأموریت‌های خود را ترغیب مراکز آزمایشگاهی، پژوهشی و دانشگاهی به اشتراک‌گذاری تجهیزات و دستگاه‌های آزمایشگاهی قرار داده است تا با کمک این ادوات بتواند سطح پژوهش‌های علمی و خدمات آزمایشگاهی در کشور را ارتقا دهد.

پلتفرم به اشتراک‌گذاری دستگاه‌ها و ارائه خدمات آزمایشگاهی اقدامی است که با هدف حمایت از توسعه کمی و بهبود کیفی این خدمات ایجاد شده است و حوزه‌های فناورانه‌ای چون علوم شناختی، زیست‌فناوری، دارو، گیاهان دارویی، هوافضا و غیره را پوشش می‌دهد.

بر همین اساس در حوزه علوم شناختی حدود 304 دستگاه و تجهیز آزمایشگاهی به اشتراک گذاشته شده است و 46 مجموعه آزمایشگاهی، پژوهشگاهی و دانشگاهی در این اقدام سهیم هستند.

پایان پیام/ ت 259

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول