اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  علم و فن آوری ایران

حمایت دولت از ۴۰ طرح مکانیزاسیون و احداث 3 پالایشگاه فرآوری گیاهان دارویی

مکانیزاسیون، مهم‌ترین گام برای مدرنیزاسیون کشاورزی و حرکت به سوی کشاورزی صنعتی است. هدفی که معاونت علمی و فناوری با حمایت از 40 طرح مکانیزاسیون صنعت گیاهان دارویی دنبال می‌کند.

حمایت دولت از ۴۰ طرح مکانیزاسیون و احداث 3 پالایشگاه فرآوری گیاهان دارویی

به گزارش گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس و به نقل از معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری، مسیر گذر از کشاورزی سنتی به کشاورزی صنعتی، مکانیزه کردن و استفاده از ادوات، ماشین‌آلات و فناوری در مراحل مختلف کشت، داشت و برداشت است. فعالان عرصه فناوری و نوآوری، مکانیزاسیون را یکی از مهمترین سرمایه‌گذاری‌های موثر و مفید در زمینه کشاورزی می‌دانند. این کار می تواند به ایجاد کشاورزی پایدار در کشور و تامین امنیت غذایی کمک کند.  

با توجه به اهمیت استراتژیک و راهبردی صنعت گیاهان دارویی در رشد اقتصادی و ارتقای کیفیت نظام درمانی و دارویی کشور می توان از همین رهگذر، به تعریف سیاست‌های مدیریتی برای توسعه صنعت گیاهان دارویی اقدام کرد و با استفاده از ادوات و ماشین‌آلات پیشرفته و مبتنی بر فناوری‌های توسعه یافته به رونق صنعت گیاهان دارویی رسید.

هدفی که در ستاد توسعه علوم و فناوری‌های گیاهان دارویی و طب سنتی معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری و دیگر نهادهای اثرگذار در تولید گیاهان دارویی و طب سنتی دنبال می‌شود و توسعه مکانیزاسیون یکی از مهم‌ترین راهبردهایی است که مدنظر قرار گرفته است.

بر همین اساس بیش از 40 طرح مکانیزاسیون گیاهان دارویی و آغاز احداث 3 پالایشگاه بزرگ فرآوری گیاهان دارویی در کشور مورد حمایت ستاد قرار گرفته و گزارش‌ها حاکی از آن است که طی سال‌های اخیر، سطح زیر کشت گیاهان دارویی و اسانس‌دار، رشد قابل توجهی کرده است.

کارشناسان بر این باورند که افزایش کیفیت محصول، صرفه جویی اقتصادی، کاهش چشم‌گیر هزینه تولید، برداشت به صورت بهداشتی و کاهش هدررفت محصولات از جمله مزایای کاشت و برداشت مکانیزه در صنعت کشاورزی و گیاهان دارویی است. 

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول