اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  سایر حوزه ها

رزمایش نیروی دریایی جمهوری آذربایجان در دریای خزر

وزارت دفاع جمهوری آذربایجان در تلاش برای حفظ آمادگی نیروهای این کشور از برگزاری رزمایشی در بخش آبهای خود در این دریا خبر داد.

رزمایش نیروی دریایی جمهوری آذربایجان در دریای خزر

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، منابع رسانه‌ای روز چهارشنبه از ادامه تمرینات رزمی ارتش جمهوری آذربایجان در دریا وخشکی خبر دادند.

به گزارش خبرگزاری «ترند نیوز» وزارت دفاع جمهوری آذربایجان روز چهارشنبه اعلام کرد که رزمایش هجومی با حضور ناوهای نیروی دریایی در بخش «دریای خزر» این کشور برگزار شد.

بر اساس این گزارش، اهداف اصلی این رزمایش سازماندهی حمله، بهبود مهارت های دریایی  و حفاظت از زیر ساخت های انرژی است.

وزارت دفاع جمهوری آذربایجان همچنین از برگزاری تمرین نظامی نیروی زمینی این کشور و انجام برخی تمرینات همچون تیراندازی و پرتاب نارنجک خبر داد.

این در حالی است که منابع خبری ارمنستانی روز سه شنبه از تمرین پرواز در شب خلبانان نیروی هوایی ارتش جمهوری آذربایجان خبر دادند.

خبرگزاری «نیوز آرمنیا» نوشت که خلبانان نیروی هوایی جمهوری آذربایجان تمرین‌های پرواز در شب را مطابق برنامه از قبل تعیین شده انجام می‌دهند. 

وزارت دفاع جمهوری آذربایجان در این زمینه اعلام کرد که خدمه نیروی هوایی این کشور با انجام پروازهای شبانه از پایگاه‌ها، وظایف مختلفی از جمله ارزیابی اهداف زمینی و موارد دیگر را انجام دادند.

باکو به دنبال هواپیماهای بیشتری برای نیروی هوایی کوچک خود است که در حال حاضر ۱۲ فروند هواپیمای جنگنده «میگ-۲۹ فالکروم» ساخت روسیه و شماری هواپیمای تهاجمی «سوخو-۲۵» دارد.

این در حالی است که ارمنستان، کشور همسایه باکو نیز در صدد تقویت ارتش خود است به طوریکه نخست وزیر ارمنستان اخیرا با اشاره به تقویت نیروهای مسلح این کشور به جنگ افزارهای پیشرفته گفت که در حال برنامه ریزی برای آغاز خدمت سربازی داوطلبانه زنان در ارتش ارمنستان است. ارمنستان برای تقویت توان تسلیحاتی خود به هند نیز چشم دوخته است(جزئیات بیشتر).

پایان پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول