اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

جدیدترین وضعیت مسجدالاقصی؛ بازداشت 400 فلسطینی و یورش شهرک‌نشینان به صحن‌ها

در سایه بازداشت 400 نمازگزار فلسطینی و مجروحیت 240 نفر دیگر در مسجدالاقصی، صبح امروز ده‌ها شهرک‌نشین صهیونیست، تحت تدابیر شدید امنیتی به صحن‌های مسجدالاقصی یورش آوردند.

جدیدترین وضعیت مسجدالاقصی؛ بازداشت 400 فلسطینی و یورش شهرک‌نشینان به صحن‌ها

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، در سایه مقاومت معتکفان مسلمان در مسجدالاقصی در مقابل نظامیان صهیونیست که از بامداد امروز (چهارشنبه، ۵ آوریل)، آغاز شده، سازمان امور اسیران فلسطینی گزارش داد که رژیم صهیونیستی از بامداد تا صبح امروز، ۴۰۰ فلسطینی معتکف را دستگیر کرده است.

 

 

شبکه تلویزیونی «المنار» نیز با پوشش اخبار مربوط به مسجدالاقصی، شمار زخمی‌های حمله نظامیان صهیونیست به نمازگزاران در مسجدالاقصی را ۲۴۰ نفر اعلام کرد.

 

 

 

خبرگزاری فلسطینی «وفا» نیز از یورش نظامیان صهیونیست پس از نماز صبح امروز به مصلی القبلی و تعدی به ده‌ها نمازگزار و شلیک گلوله‌های فلزی با روکش لاستیکی و بمب‌های حاوی گاز سمی خبر داد و نوشت که شمار زیادی از نمازگزاران دچار حالت خفگی شده‌اند.

 

 

منابع محلی گزارش دادند که اشغالگران اقدام به شکستن یکی از شیشه‌های مصلی القبلی و پرتاب بمب‌های گاز سمی و بمب های صوتی به سمت نمازگزاران کردند و با محاصره معتکفان تلاش کردند آن‌ها را بیرون کنند.

بنا بر گزارش رسانه‌های فلسطینی، گاز اشک آور شلیک شده از سوی نظامیان صهیونیست، بخشی از مصلی القبلی را به آتش کشید، اما معتکفان آن را خاموش کردند. 

جمعیت هلال احمر فلسطین در قدس گزارش داد که نیروهایش را برای مداوای مجروحان به مسجد الاقصی اعزام کرده اما اشغالگران مانع امدادرسانی شده‌اند.

این مرکز اعلام کرد که وضعیت آماده باش در مرکز اورژانس خود در قدس را به بالاترین سطح رسانده و به همه کارکنان و داوطلبان خود هشدار داده است.

بر اساس این گزارش، صبح امروز، پس از بازداشت صدها فلسطینی حاضر در مسجدالاقصی، شهرک‌نشینان صهیونیست، با حمایت نظامیان اشغالگر، فوج فوج در گروه‌های ده‌ها نفری به صحن‌های مسجدالاقصی یورش بردند. 

 

 

 

به نوشته خبرگزاری فلسطینی شهاب، ۵۰ شهرک‌نشین صبح امروز از سمت «باب المغاربه» که از سال ۱۹۶۷ تحت کنترل اشغالگران است، با حمایت پلیس رژیم صهیونیستی به صحن‌های مسجدالاقصی یورش آوردند. 

همزمان و پیش از این یورش شهرک‌نشینان، نظامیان اشغالگر با توسل به زور تلاش کردند تا مرابطین و معتکفان فلسطینی را از صحن‌های مسجدالاقصی بیرون کنند.

 

 

 

با این وجود، شماری از نمازگزاران و روزه‌داران فلسطینی همزمان با ورود غیرقانونی شهرک‌نشینان، در صحن‌های مسجدالاقصی، نماز به پا داشتند اما اشغالگران با توسل به زور، مانع ادای نماز فلسطینی‌ها شدند. 

 

 

شهرک‌نشینان صهیونیست در پاسخ به فراخوان گروه‌های معبد که در آستانه عید پسح یهودیان خواستار هجوم به مسجدالاقصی شده‌اند، از صبح امروز وارد صحن‌های این مسجد شده‌اند.

مراسم عید پسح از غروب آفتاب چهارشنبه آغاز می شود و تا 12 آوریل ادامه دارد.

گروه‌های افراطی موسوم به معبد، امسال نیز مانند سال گذشته، فراخوان‌های متعددی برای ذبح نذورات این جشن در داخل صحن‌های مسجدالاقصی صادر کرده‌اند.

جنبش افراطی «بازگشت به کوه معبد» جایزه ای ۲۰ هزار شِکِلی برای شهرک‌نشینی که بتواند «هدیه پسح» را در داخل مسجدالاقصی ذبح کند، اختصاص داده است.این جنبش همچنین مبلغ ۵ هزار شِکِل را به هر صهیونیستی که دستگیر شود یا از آوردن قربانی به داخل مسجد منع شود، اختصاص داده و از شهرک‌نشینان خواسته که از ساعت ۱۵:۵۰ تا ۷ بعد از ظهر امروز در مسجد الاقصی گرد هم آیند تا قربانی‌های خود را تقدیم کنند.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول