اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  محیط زیست و گردشگری

برای اولین بار در کشور صورت گرفت؛اختصاص وام مرمت و مقاوم‌سازی به بافت‌های تاریخی

وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و وزارت راه و شهرسازی موافقت کردند به میزان ۸۰ درصد مبلغ تسهیلات نوسازی محدوده‌های هدف باز‌آفرینی شهری و قانون جهش مسکن به مرمت و مقاوم سازی بناهای موجود در بافت های تاریخی کشور اختصاص یابد.

برای اولین بار در کشور صورت گرفت؛اختصاص وام مرمت و مقاوم‌سازی به بافت‌های تاریخی

به گزارش خبرگزاری فارس،علی دارابی قائم مقام وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و معاون میراث فرهنگی گفت: در راستای حمایت از مردم و ساکنان بافت‌های تاریخی کشور که حدود ۳۳ هزار هکتار از پهنه‌های شهری را در بر می‌گیرند و به جهت حفاظت و احیاء این بافت‌ها، برای اولین بار با توافق حاصل شده بین وزارت میراث فرهنگی و وزارت راه و شهرسازی از بانک مرکزی خواسته شده در ساختار نظام بانکی کشور وام مرمت و مقاوم سازی بناهای واقع در بافت های تاریخی تعیین و پرداخت شود.

وی افزود: با پیگیری‌های انجام شده توسط این معاونت و شرکت بازآفرینی شهری و در راستای تحقق قانون حمایت از بافت‌های تاریخی مقرر شد کلیه تسهیلات بانکی موجود برای نوسازی در محدوده‌های هدف باز آفرینی شهری و قانون جهش مسکن، با ضریب ۸/۰ به بناهای واقع در محدوده بافت‌های تاریخی با هدف مرمت و مقاوم سازی اختصاص یابد و در دوره مرمت، تسهیلات بانکی اسکان موقت نیز به ساکنان این بناها تعلق گیرد. این پیشنهاد پس از تصویب شورای پول و اعتبار، در نظام بانکی کشور لازم الاجرا خواهد بود.

پایان پیام/

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول