اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  علم و فن آوری جهان

تولید باتری قابل کاشت برای کمک به کشتن تومورها

محققان چینی یک باتری آب نمک قابل کاشت و خود شارژشونده ساخته اند که با تنظیم ریزمحیط اطراف از رشد تومورها جلوگیری کرده و به کشتن سلول های سازنده هر تومور کمک می کند.

تولید باتری قابل کاشت برای کمک به کشتن تومورها

به گزارش خبرنگار گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس به نقل از سی جی تی ان، برمبنای بررسی تازه‌ای که در نشریه Science Advances منتشر شد، این باتری پس از استفاده ترکیبی همراه با دارویی به نام تیراپازامین، حجم یک تومور را به طور متوسط به میزان 90 درصد در طول دو هفته کاهش داد و تومورها را در چهار موش از پنج موش مورد آزمایش از بین برد.

گروهی از دانشگاه فودان، با الهام از واکنش الکترود در باتری‌ها، یک دستگاه قابل کاشت متشکل از پلی‌آمید مبتنی بر کربونیل سازگار با محیط زیست و روی فلزی طراحی کردند.

 

باتری می تواند یک چرخه تخلیه و خود شارژ شدن برای مصرف مداوم اکسیژن در تومورهای موش ایجاد کند، بنابراین این باتری میزان اکسیژن و سطح pH تومور را تنظیم می کند.

ثابت شده که استفاده از این روش اثرات داروی تیراپازامین را برای از بین بردن سلول های تومور در بدن موش بهینه می کند. این دارو از کمبود اکسیژن در تومورها برای کشتن انتخابی سلول های هیپوکسیک آنها استفاده می کند.

با توجه به این مطالعه، باتری مذکور با انعطاف پذیری خوب، می تواند به صورت زیر جلدی روی سطح تومور کاشته شود تا به درستی تومور را بپوشاند.

در این روش هیچ تغییر غیرعادی در وزن بدن، پوست و اندام‌های اصلی موش‌ها در طول درمان گزارش نشد که نشان‌دهنده ایمنی این باتری است.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول