اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

امضای 23 سند جدید همکاری بین تاجیکستان و انگلستان

تاجیکستان و انگلستان در چارچوب همایش سرمایه‌گذاری مشترک که در لندن برگزار شد 23 سند جدید همکاری به مبلغ بیش از 370 میلیون دلار امضا کردند.

امضای 23 سند جدید همکاری بین تاجیکستان و انگلستان

به گزارش خبرنگار خبگزاری فارس در دوشنبه، تاجیکستان و انگلستان در چارچوب همایش سرمایه‌گذاری مشترک که در لندن برپا شد، اسناد جدید همکاری به مبلغ بیش از 370 میلیون دلار به امضا رساندند.

در جریان این همایش م که برای اولین بار در تاریخ روابط دوجانبه تاجیکستان و انگلستان برگزار می‌شود، بیش از 250 نفر از روسا و نمایندگان وزارتخانه‌ها و ادارات دو کشور، تجار و سرمایه‌گذاران، روسا و نمایندگان شرکت‌های جهان شرکت کردند.

تاجیکستان را در این همایش «سعدی قادرزاده» رئیس کمیته سرمایه‌گذاری و مدیریت اموال دولتی، «قربان حکیم‌زاده» وزیر کشاورزی، «دلیر جمعه» وزیر انرژی و منابع آب، «شیرعلی کبیر» وزیر صنایع و فناوری‌های نوین و «حاکم خالق‌زاده» رئیس بانک ملی این کشور، نمایندگی کردند.

همایش مذکور به عنوان فرصتی برای تقویت و توسعه همکاری‌های اقتصادی و سرمایه‌گذاری از طریق ایجاد گفتگوی باز بین تجار و سمرایه‌گذاران اعلام شد.

در چارچوب این رویداد همچنین جلسات دوجانبه هیئت‌های رسمی و تجاری در قالب تجارت با تجارت  (B2B) و تجارت با دولت (B2G) برگزار شدند.

در این همایش نمایشگاه ظرفیت‌های صادراتی تاجیکستان برگزار شد و طی آن زمینه‌های صنعتی، معدن، کشاورزی، گردشگری و خدمات بانکی این کشور ارائه و در مورد فضای سرمایه‌گذاری و فرصتهای سرمایه‌گذاری در عرصه‌های مختلف صبحت شد.

در پایان این همایش همچنین برنامه فرهنگی و تفریحی به مناسبت جشن باستانی نوروز برگزار شد.

پایان پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول