اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

سرمایه گذاری 109 میلیون دلاری ترکیه در ازبکستان برای ساخت نیروگاه گازی

شرکت انرژی Çalik Enerji ترکیه برای ساخت دو نیروگاه گازی در شهر «تاشکند» پایتخت ازبکستان معادل 109 میلیون و 243 هزار دلار سرمایه گذاری کرد.

سرمایه گذاری 109 میلیون دلاری ترکیه در ازبکستان برای ساخت نیروگاه گازی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در تاشکند، «سعیدکامل سعیدمراداف» مهندس مرکز برق حرارتی شهر «تاشکند» گفت: شرکت انرژی Çalik Enerji ترکیه برای ساخت دو نیروگاه گازی در شهر «تاشکند» پایتخت ازبکستان معادل 109 میلیون و 243 هزار دلار سرمایه گذاری کرد.

وی اظهار داشت: هم اکنون کارهای ساخت دو نیروگاه گازی که هر کدام از آنان 32 مگاوات است ادامه دارد و برنامه ریزی شده این طرح که با همکاری ترکیه اجرا می شود در 3 ماهه اول سال 2024 میلادی برای بهره برداری رسد.

سعید مراداف افزود: در حال حاضر مرحله پایانی کارهای ساخت و ساز و مونتاژ در طبقه دوم ساختمان اپراتوری انجام می گیرد. در نتیجه اجرای این طرح توسط مرکز برق حرارتی سالانه به طور اضافی 515 میلیون و 600 هزار کیلووات ساعت برق و 609 هزار و 300 گیگا کالری برق حرارتی تولید و 219 هزار متر مکعب گاز طبیعی صرفه جویی می شود.

وی خاطرنشان کرد: این طرح در راستای اجرای فرمان «استراتژی توسعه ازبکستان جدید برای سال های 2022 و 2026 میلادی» رئیس جمهور از تاریح 28 ژانویه سال 2022 میلادی اجرا می شود.   

مراداف عنوان کرد: همچنین برای اجرای دستورات رئیس جمهور در مورد گسترش استفاده از منابع انرژی جایگزین، از منابع انرژی تجدید پذیر کارهای منظم انجام می گیرد. از جمله در مرکز برق حرارتی یک نیروگاه خورشیدی به ظرفیت 505.6 کیلووات در دست ساخت است که در روزهای نزدیک برای بهره برداری می رسد.

وی همچنین گفت: در نتیجه به بهره برداری رسیدن این نیروگاه خورشیدی سالانه یک میلیون کیلووات ساعت برق تولید می شود. در نتیجه سالانه 100 هزار متر مکعب گاز طبیعی صرفه جویی خواهد شد.

گفتنی است، در سال 2022 میلادی در ازبکستان 7 نیروگاه برق به ظرفیت کلی 1474 مگاوات برای بهره برداری رسیده است.

هم اکنون در ازبکستان بیش از 50 واحد نیروگاه به ظرفیت کلی 15 گیگاوات فعالیت می‌کنند. سهم اصلی یعنی  تا 90 درصد برق‌ را 10 واحد نیروگاه حرارتی به ظرفیت بیش از 13 گیگاوات تولید می‌کنند.  

پایان پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول