اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان جنوبی

معاینه پزشکی ۱۱۲۰ نفر از متقاضیان اعزام به حج در خراسان جنوبی

معاون بهداشت، درمان و توانبخشی جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی از انجام معاینات پیش از اعزام حج ۱۴۰۲ برای هزار و ۱۲۰ زائر در استان خبر داد.

معاینه پزشکی ۱۱۲۰ نفر از متقاضیان اعزام به حج در خراسان جنوبی

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند مجید رضا لطیفی، معاون بهداشت، درمان و توانبخشی جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به اهمیت معاینات پزشکی زائرین حج ۱۴۰۲ در استان اظهارداشت: در ابتدای امر، معاینات متقاضیان مدیریت کاروان ها در دستور کار قرار گرفته تا روند شکل گیری کاروان های استان و متعاقب آن ثبت نام زائرین تسهیل شود.

وی با بیان اینکه صحت و سلامت مدیران کاروان های حج و‌ زائران از اهمیت بسزایی برخوردار است، افزود: همه معاینات در خصوص‌ این عزیزان با دقت و حساسیت خاص و طبق دستورالعمل های مرکز پزشکی حج صورت گرفته است.

وی با اشاره به این که  معاینات پزشکی زائران از پنجم فروردین ماه سال جاری آغاز شده است، اظهار کرد: زائران بعد از ثبت نام اولیه در کاروان‌ها با فرم معرفی نامه معاینات به مراکز هلال احمر مراجعه می کنند.

معاون بهداشت درمان و توانبخشی جمعیت هلال احمر با اشاره به فعالیت هفت مرکز هلال احمر برای معاینات زائرین در سطح استان، گفت: تاکنون معاینه اولیه بیش از هزار و ۱۲۰ زائر انجام شده است.

لطیفی با اشاره به اینکه برای این افراد بر اساس دستورالعمل صادره و متناسب با شرایط سنی زائرین، آزمایشات، نوار قلب، عکس قفسه سینه و ... درخواست شده است، گفت: پس از عودت نتایج به پزشک مربوطه در صورت عدم وجود مشکل، تاییدیه صحت و سلامت زائرین در سامانه ثبت معاینات انجام می شود.

پایان پیام/۳۶۳۵/ف

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول