اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  بوشهر

«گردشگری دریایی»؛ ظرفیتی بکر برای تبدیل بوشهر به بهشت سرمایه‌گذاری

بوشهر با توجه به اینکه طولانی‌ترین مرز آبی را با خلیج‌فارس با ۹۶۷ کیلومتر دارد بهترین مکان برای ایجاد گردشگری دریایی سودآورست است که این مهم با ورود سرمایه‌گذاران بزرگ کشوری میسر خواهد شد.

«گردشگری دریایی»؛ ظرفیتی بکر برای تبدیل بوشهر به بهشت سرمایه‌گذاری

خبرگزاری فارس - بوشهر، سینا ناجی: هرساله ایام نوروز یکی از جاذبه‌های گردشگری و تفریحی برای مسافران نوروزی و حتی اهالی شهر، گشت‌دریایی در اسکله والفجر و دیگر نقاط مستعد ساحلی بوشهر می‌باشد که آن، از زیرمجموعه‌های گردشگری دریایی است.

گردشگری دریایی شامل ایجاد ورزش‌های آبی، ماهگیری‌های تفریحی و البته گشت‌دریایی است که همین نیز وجوه مختلفی دارد؛ برای مثال سفر دریایی با لنج، شناور و یا کشتی‌های کروز گران‌قیمت. حتی در برخی از این کشتی‌های کروز رستوران، سینما و ... قرار دارد که خود فعالیت اقتصادی و فرهنگی جدایی می‌باشد.

بسیاری از کشورهای دنیا که سواحل مطلوبی برای این فعالیت پردرآمد دارند گردشگری دریایی را فعال کرده و سودهای هنگفتی را چه برای اهالی آن منطقه و چه برای اقتصاد کشور کسب می‌کنند.

بوشهر با توجه به اینکه طولانی‌ترین مرز آبی را با خلیج‌فارس با ۹۶۷ کیلومتر دارد بهترین مکان برای ایجاد گردشگری دریایی سودآورست است که این مهم با ورود سرمایه‌گذاران بزرگ کشوری میسر خواهد شد.

وضعیت گردشگری دریایی بوشهر مطلوب نیست

پس از تحقیق‌های انجام شده و پرسش از مسؤولان اداره‌کل‌ میراث فرهنگی استان متاسفانه وضعیت گردشگری دریایی بوشهر مطلوب نیست و بایستی با ایجاد یک اسکله مخصوص برای گردشگری دریایی زیربنای یک کار قوی مبتنی با علم را فراهم آورد.

از این مسأله اگر بگذاریم این صنعت در حال حاضر صاحب شناورهای خوب و مختلفی نیست، فعالیت گشت‌های دریایی با لنج‌های چوبی انجام می‌شود که نیاز است علاوه‌بر حضور این لنج‌ها، کشتی‌های کروز و شناورهای تفریحی دیگری نیز به آن اضافه شود.

وحید جمالی معاون گردشگری اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان بوشهر در گفتگو با خبرنگار فارس اظهار داشت: با توجه به طولانی‌ترین مرز آبی با خلیج‌فارس استان بوشهر یکی از بهترین مکان برای ایجاد گردشگری دریایی می‌باشد که این مهم نیازمند سرمایه‌گذاری است.

آمادگی میراث فرهنگی برای همکاری با سرمایه گذاران

معاون گردشگری اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان بوشهر افزود: فضای دریایی استان به‌صورت بکر و دست‌نخورده‌ای است که نیازمند اضافه کردن تجهیزات و احداث اسکله مخصوص گردشگری دریایی است.

وی عنوان کرد: اعلام آمادگی می‌کنیم که با تمام سرمایه‌گذاران همکاری لازم را داشته باشیم.

این مقام مسؤول با بیان حمایت از سرمایه‌گذاران گفت: به تمامی سرمایه‌گذاران توصیه می‌کنم در این صنعت درآمدزا سرمایه‌گذاری کنند و ما نیز مشوق‌هایی در این زمینه در نظر گرفته‌ایم.

جمالی ابراز کرد: در حوزه ایجاد رستوران‌های دریایی، باشگاه‌های غواصی، گشت‌دریایی و تمامی بخش‌های مربوط به گردشگری دریایی ما آماده‌ همکاری درخصوص مجوزها و دیگر تجهیزات هستیم.

بوشهر ظرفیت ساخت آکواریوم طبیعی دریایی دارد

معاون گردشگری اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان بوشهر تصریح کرد: این استان ظرفیت ساخت آکواریوم طبیعی دریایی را داراست که در این بخش نیز منتظر سرمایه‌گذاری هستیم.

بوشهر به‌عنوان استانی با لقب بهشت سرمایه‌گذاران نیازمند حضور سرمایه‌گذارانی قوی است تا از این نعمت خدادادی و فضای بکر استفاده کنند هرچند پای علی‌بابا و چند هلدینگ بزرگ کشور در این استان به تازگی باز شده است.

ایجاد آکواریوم‌ و تونل‌های آکواریومی در استانی که خود برخوردار از دریا و انواع جانواران دریایی است مصداق دیگر از توسعه گردشگری دریایی است که از حالا باید به آن اندیشیده شود تا در سال‌های آتی سبد جاذبه‌های گردشگری بوشهر افزایش پیدا کند.

مدیران استانی بوشهر باید به صنعت گردشگری و به‌ویژه انواع گردشگری‌هایی مثل گردشگری مقاومت، گردشگری دریایی و ... توجه ویژه داشته باشند چرا که هم اقتصاد هم‌استانی‌ها و هم توسعه استان را در پی خواهد داشت.

رشد تولید در صنعت گردشگری دریایی

با توجه به نام‌گذاری سال به‌عنوان مهار تورم و رشد تولید وجود غرفه‌های صنایع‌دستی، صنایع‌دستی مرتبط با دریا مثل گردنبند‌های صدفی، انواع ماهی‌ها و ظروف شکل‌دار دریایی مصداق دیگری از رشد تولید هستند که در سبد گردشگری دریای گنجانده می‌شوند.

علی‌ایحال استان بوشهر دارای امکانات بی‌نظیر اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی است؛ مسؤولان استانی با کمک مردم در راستای مردمی‌سازی اقتصاد که توصیه مقام معظم رهبری نیز بود باید به انواع فرصت‌های موجود با دقت بیشتری توجه کنند.

در یک جمله فرصت ایجاد یک صنعت گردشگری دریایی مردم‌محور که که مستقیم با نان مردم در ارتباط است و باعث مهار تورم و رشد تولید می‌شود را نباید از دست داد.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول