اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

اعزام بیش از ۱۷ هزار مازندرانی به راهیان نور/ اردوگاه شهید شیرسوار در هفت‌تپه راه‌اندازی می‌شود

رئیس ستاد راهیان نور سپاه کربلا از راه‌اندازی اردوگاه شهید شیرسوار در هفت تپه خبر داد و گفت: امسال در مجموع ۱۷ هزار و ۱۲۰ زائر از مازندران به راهیان نور اعزام شدند.

اعزام  بیش از ۱۷ هزار مازندرانی به راهیان نور/ اردوگاه شهید شیرسوار در هفت‌تپه راه‌اندازی می‌شود

 به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، عسکر مجیدی در گفت‌وگو با خبرنگاران با اشاره به اردوهای راهیان نور سال ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ اظهار کرد: در تاریخ ۴ بهمن سال گذشته اولین اعزام در قالب کاروان دانش آموزی ویژه دختران انجام شد و تعداد هزار و ۷۰۰ نفر از دانش آموزان دختر به مناطق عملیاتی اعزام شدند.

وی با بیان اینکه بعد از ۳۰ بهمن تعداد ۳ هزار و ۲۰۰ نفر از دانش آموزان پسر به راهیان نور اعزام شدند، افزود: بعد از پایان اعزام دانش آموزان،  تعداد ۳ هزار ۵۰۰ دانشجو نیز در راهیان نور حضور پیدا کردند.

معاون هماهنگ کننده سپاه کربلا با اشاره به اینکه به دلیل ماه رمبارک رمضان اعزام بسیج مساجد و محلات از ۱۵ اسفند ۱۴۰۱ آغاز شد، خاطرنشان کرد: ۱۰ هزار ۸۰۰ نفر در این بخش به مناطق عملیاتی اعزام شدند، ۹۴۰ نفر نیز اعزام خانوادگی داشته ایم که با خودروی شخصی در این مناطق حضور پیدا کردند.

مجیدی راهیان نور را یک رزمایش بزرگ فرهنگی عنوان کرد و افزود: در راهیان نور امسال شاهد حضور چشمگیر جوانان و نوجوانان به‌ویژه دهه هشتادی ها بوده ایم، زائران در دو اردوگاه شهید بلباسی و شهید جعفرزاده اندیمشک حضور و اسکان داشته اند و از یادمان های فتح المبین، فکه، نهر خین، طلاییه، شلمچه، اروند و علقمه بازدید کردند.

وی بیان کرد: دانش آموزان و دانشجویان زائر علاوه بر حضور در مناطق عملیاتی از مرکز فرهنگی دفاع مقدس در تهران و همچنین سد کرخه به عنوان راهیان پیشرفت بازدید به عمل آوردند.

رئیس ستاد راهیان نور سپاه کربلا به ضرورت همکاری دستگاه های اجرایی در احیای هفت تپه اشاره کرد و افزود: عمده ۱۰ هزار و ۴۰۰ شهید مازندرانی در هفت تپه حضور پیدا کرده و آماده اعزام به مناطق جنگی می شدند باید این محل را به عنوان قدمگاه شهدای مازندران و گلستان (لشکر عملیاتی ۲۵ کربلا) ارج نهیم.

مجیدی با بیان اینکه هفته تپه از عقبه لشکر ۲۵ کربلا و تاریخ مازندران است، بیان کرد: با تلاش پیشکسوتان، بازنشستگان، ایثارگران و رزمندگان قدیمی گام های موثری برای احیای این منطقه برداشته شد، یادمان شهدای گمنام احداث شد و اردوگاهی نیز به عنوان اردوگاه شهید شیر سوار که در هفت تپه به شهادت رسید، در حال راه اندازی است.

وی ادامه داد: هفت تپه تنها پادگانی بود که به عنوان عقبه لشکر چندین بار مورد بمباران هوایی رژیم بعث قرار گرفت و ۱۲۰ شهید تقدیم کشور کرد و می‌توان آن را به عنوان یادمان این شهدا مازندرانی تلقی کرد.

رئیس ستاد راهیان نور سپاه کربلا با بیان اینکه عملیات پر افتخار والفجر ۸ نیز در رودخانه اروند در نزدیکی هفت تپه انجام شد، بیان کرد: از رزمندگان و ایثارگرانی که آشنایی با هفت تپه دارند تقاضا داریم که به عنوان راوی در راهیان نور حضور پیدا کرده و برای جوانان روایت گری کنند.

مجیدی با اعلام اینکه در مجموع تعداد ۱۷ هزار و ۱۲۰ زائر از مازندران به راهیان نور اعزام شدند، یادآور شد: حضور راوی و روحانی در راهیان نور جهت تحقق جهاد تبیین و جهاد روایت ها و همچنین جهاد امیدآفرینی انجام شده است، دشمن تلاش دارد مردم را نا امید کند و ما به عنوان مجاهدین باید ورود پیدا کرده و امید آفرینی را در مردم ایجاد کنیم تا جوانان برای آینده و اداره کشور آماده شوند.

وی با بیان اینکه در کنار اقدامات فرهنگی و برنامه های متعدد ۲۳۰ نفر راوی و ۲۳۰ نفر روحانی نیز در این اردوها حضور داشتند، افزود: با همت روابط عمومی سپاه کربلا و اعزام تیم رسانه ای به مناطق عملیاتی تعداد ۱۸ مستند از اردوهای راهیان نور تهیه و در این ایام توسط صدا و سیمای مرکز مازندران پخش شد.

پایان پیام/۸۶۰۴۱/ع

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول