اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

پایان یک بحران دیپلماتیک محدود بین عراق و بحرین

در پی احضار کاردار عراق در منامه به وزارت خارجه بحرین، وزرای خارجه دو کشور طی تماسی تلفنی به بحران دیپلماتیک محدود ایجادشده پایان دادند.

پایان یک بحران دیپلماتیک محدود بین عراق و بحرین

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «فواد حسین» وزیر امور خارجه عراق و «عبداللطیف الزیانی» همتای بحرینی او، امروز (چهارشنبه، ۲۹مارس) طی تماسی تلفنی بر عمق روابط برادرانه تاریخی دو کشور در چارچوب احترام متقابل و درک مشترک در همه سطوح تاکید کرده و به بحران دیپلماتیک ایجادشده بین منامه و بغداد پایان دادند.

طبق گزارش خبرگزاری رسمی دولت عراق «واع»، این تماس پس از احضار «موید عمر عبدالرحمن»، کاردار عراق در منامه از سوی بحرین و ارائه یادداشت اعتراضی رسمی به دلیل «نقض مکرر هنجارهای دیپلماتیک»، در تماس تلفنی صورت گرفت.

باوجود آن که ماهیت تخلفات کاردار عراق مشخص نیست، وزارت امور خارجه بحرین اعلام کرد که آنچه وی انجام داده، مصداق «مداخله غیرقابل قبول در امور داخلی پادشاهی بحرین و با اصول تنظیم کننده روابط بین کشورها در منشور سازمان ملل متحد درتضاد است».

این «بحران محدود دیپلماتیک» با تماس تلفنی وزیر امور خارجه عراق با همتای بحرینی خود پایان یافت؛ حسین در این تماس بر عمق روابط برادرانه تاریخی قوی بین دو کشور در چارچوب احترام متقابل و درک مشترک در تمام سطوح تاکید کرد.

روز گذشته، سه‌شنبه ۲۸مارس بود که منابع عربی اعلام کردند وزارت امور خارجه بحرین موید عمر عبدالرحمن، کاردار عراق در بحرین را احضار کرد و مراتب تاسف و نارضایتی خود را از «نقض مکرر هنجارهای دیپلماتیک» به وی اعلام کردند.

در پی احضار کاردار عراق در منامه، وزارت خارجه این کشور نیز نیز از فراخواندن کاردار خود به مرکز این وزارتخانه در بغداد خبر داد.

سخنگوی وزارتخانه عراق در این باره گفت: «این اقدام با هدف ارتقای جایگاه دیپلماسی عراق صورت گرفته که این وزارتخانه در راستای حفظ هنجارهای دیپلماتیک دنبال می‌کند».

پایان پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول