اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

ورزشی  /  رزمی

بخشایی: میراث نامناسبی به من رسیده است/ بزودی کادرفنی را معرفی خواهیم کرد

رئیس کمیته گراپلینگ‌ گفت: پنجم فروردین ماه حکم ریاست گراپلینگ را گرفته‌ام و متاسفانه میراث نامناسبی به من رسیده است.

بخشایی: میراث نامناسبی به من رسیده است/ بزودی کادرفنی را معرفی خواهیم کرد

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، نشست خبری کمیته گراپلینگ صبح امروز سه شنبه هشتم فروردین  با حضور موسی بخشایی، رئیس کمیته گراپلینگ‌ ایران برگزار شد. در این نشست خبری نقدی رئیس هیات رئیسه و سهیل بخشایی عضو هیات رئیسه گراپلینگ امروز در نشست خبری حضور داشتند.

بخشایی در ابتدای صحبت های خود اظهار داشت: ابتدا سال نو و فرا رسیدن ماه مبارک رمضان را خدمت همه تبریک عرض می‌کنم، امروز آمده‌ایم در جمع شما تا در مورد رشته گراپلینگ توضیحاتی را ارائه کنیم تا بیشتر با این رشته آشنا شوید. این رشته ‌ تحت پوشش اتحادیه جهانی کشتی است. کشتی آزاد، فرنگی، پانکریشن و گراپلینگ‌ ۴ رشته‌ای هستند که تحت پوشش اتحادیه جهانی کشتی هستند. گراپلینگ‌ و پانکریشن بیش‌ از ۱۰ سال است به این اتحادیه وارد شده‌اند.

وی افزود: قهرمانان زیادی در این رشته معرفی شده‌اند. گراپلینگ‌ در سال ۲۰۰۹ نمایندگی‌اش‌ به ایران‌ داده شد. تیم‌های ملی را به رویدادهای مختلف اعزام کردیم‌ و با توجه به فراز و نشیب‌های که در مدیریت این رشته وجود داشت با تصمیم اتحادیه جهانی کشتی و فدراسیون انجمن‌های ورزش‌های رزمی، نمایندگی آن تغییر کرد و به من داده شد.

بخشایی خاطرنشان کرد: مناسبات‌ در رشته‌های رزمی در دنیا تغییر پیدا کرده است. اکنون کامبت‌ گیمز‌ سال‌ها است برگزار می‌شود و ۱۵ رشته در آن اجرا می‌شود. اتحادیه جهانی کشتی هم با ۲ رشته گراپلینگ‌ و پانکریشن‌ در آن حضور دارند و البته این ۲ رشته، 100در صد ورزش رزمی هستند.

رئیس جدید انجمن گراپلینک عنوان کرد: فنون مختلفی در گراپلینگ‌ به اجرا درمی‌آید‌. اتحادیه جهانی تقویم مشخص و مدونی را دارد‌. امسال اولین رویداد ما مسابقات کسب سهمیه کامبت‌ گیمز‌ است که اردیبهشت در تاشکند و در پنج گروه وزنی برگزار می‌شود که هشت نفر برتر هر گروه، سهمیه کسب می‌کنند. کامبت‌گیمز‌ نیز مهرماه امسال در عربستان برگزار خواهد شد. سپس قهرمانی جهان بزرگسالان را تیرماه در شهر ورشو‌ لهستان و پس از کامبت‌ گیمیز‌ نیز قهرمانی آسیا را در ژاپن داریم.

وی در واکنش به این سوال که آیا برای حضور در المپیک رزمی در بخش بانوان هم برنامه‌ای دارید یا خیر، گفت: بنده تازه ۵ فروردین ماه حکم ریاست انجمن گراپلینگ را از بهتری رئیس فدراسیون انجمن ورزش‌های رزمی دریافت کرده‌ام و در حال بررسی هستیم‌ تا ببینیم مدیریت قبلی، مجوز حجاب بانوان را اخذ کرده‌اند‌ یا خیر؟ سپس اقدامات لازم در بخش بانوان انجام می‌شود، ولی قطعا در مسابقات کسب سهمیه، بانوان اعزام نمی‌شوند.

بخشایی در پاسخ به این سوال که به نظر شما بهتر نیست برای پیشبرد برنامه های این رشته با فدراسیون کشتی تعامل بیشتری داشته باشید، عنوان کرد: اساسنامه اتحادیه جهانی می‌گوید که ۲ رشته المپیکی و ۲ غیر المپیکی داریم که اولویت‌ اول برای گراپلینگ‌ و پانکریشن، فدراسیون‌های کشتی‌ کشورها هستند و اگر آنها نخواهند، بخش‌های دیگر می‌توانند درخواست بدهند و به صورت مستقیم با‌ اتحادیه جهانی مکاتبه کنند که این اتفاق برای ما افتاده است.

وی افزود: زمانی که فدراسیون کشتی با مدیریت رسول خادم رشته گراپلینگ‌ را وارد‌ کرد، جمعیت زیادی داشتیم و اکنون نیز همان علاقمندان پرتعداد را داریم. برنامه‌ریزی برای رده‌های‌ پایه‌ داریم تا بتوانیم‌ تیم‌های قدرتمندی در رده‌های سنی مختلف داشته باشیم. 

بخشایی خاطرنشان کرد: زمان برای اعزام بسیار کوتاه است و تلاش کردیم از نفرات موجود استفاده کنیم چراکه زمانی برای انتخابی نداریم. شورای فنی را تشکیل داده‌ایم و به سرعت جلسات انجام خواهد شد تا کادر فنی نیز معرفی شود. متاسفانه میراث نامناسبی به من رسیده و سعی داریم به دوستانی که در استان‌های مختلف به آنان بی‌مهری‌شده است را دور هم جمع کنیم.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول