اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان جنوبی

شناسایی 94 محصول غیر استاندارد در خراسان جنوبی

سرپرست اداره‌ کل استاندارد خراسان جنوبی گفت: سال گذشته ۲ هزار و ۵۳۸ بازرسی از سطح بازار انجام شد که در این بازرسی‌ها ۹۴ محصول غیراستاندارد در استان شناسایی شده است.

شناسایی 94 محصول غیر استاندارد در خراسان جنوبی

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، مهدی دستورانی،  سرپرست اداره‌ کل استاندارد خراسان جنوبی امروز در نشست هم‌اندیشی رئیس مرکز ملی تایید صلاحیت ایران با مدیران واحدهای تولیدی و کنترل کیفیت خراسان جنوبی اظهارداشت: سال گذشته ۲ هزار و ۵۳۸ بازرسی از سطح بازار انجام شد که در این بازرسی‌ها ۹۴ محصول غیراستاندارد در استان شناسایی شده است.

وی افزود: در این خصوص اقدامات قانونی و حقوقی انجام شده است.

وی بیان کرد: ۳۵۴ واحد تولیدی در استان خراسان جنوبی داریم که از این تعداد ۲۸۴ واحد فعال بوده و ۱۵۴ واحد دارای پروانه استاندارد است.

سرپرست اداره‌ کل استاندارد خراسان جنوبی گفت: در این واحدهای تولیدی ۱۶۰ مدیر کنترل کیفی فعالیت می‌کنند.

دستورانی با اشاره به اینکه سال گذشته ۷۰۰ بازرسی از واحدهای تولیدی استان انجام شد اضافه کرد: همچنین در این مدت ۶۳۵ مورد نمونه‌برداری از محصولات واحدهای تولیدی استان انجام و به آزمایشگاه‌های تحت صلاحیت ارسال شده است.

وی ادامه داد: از مجموع نمونه‌برداری‌های انجام شده ۱۱۱ نمونه عدم انطباق داشته است همچنین از سطح بازار در سال گذشته ۱۵۰ نمونه خریداری کردیم که ۱۱۸ مورد از نمونه‌ها آزمون شده و از این تعداد ۳۴ مورد عدم انطباق داشته است.

وی با بیان اینکه وظیفه ما صیانت از حقوق مردم و تولیدکنندگانی است که استانداردهای مدنظر را رعایت می‌کنند گفت: در ۱۰ روز پایانی سال گذشته با ۲ واحد تولیدی که استانداردهای لازم را رعایت نکردند، برخورد کردیم و یکی از این واحدها پلمب شده است.

سرپرست اداره‌ کل استاندارد خراسان جنوبی اظهار داشت: در سال جاری بازرسی و نمونه‌برداری از واحدهای تولیدی استان هوشمند خواهد بود و واحدهایی که عدم انطباق بیشتری در تولید کالا دارند بیشتر مورد بازرسی قرار می‌گیرند.

دستورانی افزود: ما با واحدهای تولیدی یک خانواده هستیم و به دنبال رقابت و مچ‌گیری نیستیم بلکه تلاش ما تولید کالای با کیفیت در استان است.

پایان پیام/۳۶۳۵/ف

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول