اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کهگیلویه و بویراحمد

همت والای پیرمرد سی‌سختی/نصیحت‌های عمو عمران را آویزه گوش کنیم+فیلم

عمو عمران می‌گوید؛ شغل اصلی و تنها راه درآمدم کشاورزی و باغداری است و با توجه به حجم زیاد کارهای باغداری و کشاورزی و نیاز همیشگی به یک وانت بار جهت حمل ابزار آلات نیاز دارم.

همت والای پیرمرد سی‌سختی/نصیحت‌های عمو عمران را آویزه گوش کنیم+فیلم

به گزارش خبرگزاری فارس از سی سخت، پیرمرد سی سختی در سن ۷۰ سالگی موفق به اخذ گواهینامه رانندگی شد.

عمران جمشیدی پیرمرد پر انرژی و با اراده سی سختی توانست در سن ۷۰سالگی گواهینامه رانندگی خود را بگیرد تا برای انجام کارهای باغداری و کشاورزی خود وابسته به دیگران نباشد.

این کهن مرد سی سختی در گفت و گو با فارس می‌گوید: شغل اصلی و تنها راه درآمدم کشاورزی و باغداری است و با توجه به حجم زیاد کارهای باغداری و کشاورزی و نیاز همیشگی به یک وانت بار جهت حمل ابزار آلات، تلمبه سمپاشی، کیسه های کود شیمیایی و دیگر تجهیزات به این نتیجه رسیدم که رانندگی را یاد بگیرم و برای گرفتن گواهینامه اقدام کنم بنابراین به آموزشگاه رانندگی مراجعه کردم و ثبت نام کردم.

جمشیدی گفت: پس از ثبت نام کتاب قوانین راهنمایی و رانندگی را گرفتم و چندین مرتبه مطالعه کردم و موفق شدم پس از دو مرتبه که در آیین نامه رد شدم برای بار سوم قبول شوم و خودم را برای امتحان شهری آماده کنم.

جلسات تمرینی آموزش رانندگی در شهر را به پایان رساندم تا اینکه روز امتحان شهری فرا رسید، بار اول در امتحان شهری رد شدم ولی ناامید نشدم و بار دوم با اراده ای محکم تر امتحان دادم و خوشبختانه قبول شدم و الان به راحتی و با خیال آسوده در سطح شهر و بیرون از شهر رانندگی می کنم و کارهایم را انجام می‌دهم.

این مرد سی‌سختی می‌گوید: از روزی که گواهینامه گرفتم در واقع دو شغل دارم که در شغل دوم علاوه بر اینکه تمام کارهای خودم را انجام می دهم کارهای دوستان، آشنایان و فامیل و بقیه را هم انجام می دهم و یک منبع درآمدی هم برای خودم و خانواده ام است.

وی گفت: آدمی اگر اراده داشته باشد، پشتکار داشته باشد و علاقه داشته هر کار نشدی را می تواند انجام دهد و پیروز شود و سن و سال هم اصلا مهم نیست چرا که اگر در سن ۹۰ سالگی هم آدمی اراده کند هر کاری را می تواند انجام دهد به جز مرگ که حق است و راه گریزی از آن نیست.

او می گوید: اگر مردم به قوانین راهنمایی و رانندگی احترام بگذارند، سبقت غیر مجاز نگیرند، در مواقع خواب‌آلودگی رانندگی نکنند قطعا تصادفی به وجود نمی آید و هیچ خانواده ای هم داغدار نمی شود پس تا می توانیم به قوانین و مقررات احترام بگذرایم.

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول