اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  مسجد و هیئت

داستان سردسته‌ دزدها که با شنیدن 2 آیه قرآن متحول شد+فیلم

حجت‌الاسلام حیدری کاشانی گفت: براساس تاریخ قافله، عارفی مورد سرقت راهزنان قرار گرفت، اما خورجینش را نداد و در مواجهه با رئیس راهزنان با خواندن دو آیه از قرآن موجب تحول او شد.

داستان سردسته‌ دزدها که با شنیدن 2 آیه قرآن متحول شد+فیلم

به گزارش خبرنگار حوزه مسجد و هیأت خبرگزاری فارس، حجت‌الاسلام محمدباقر حیدری کاشانی سخنران مذهبی در حرم امام رضا (ع) با اشاره به یک داستان تاریخی اظهار داشت: روزی عارفی در مسیر، گرفتار راهزنان قافله شد. آن‌ها قافله را غارت کردند. عارف چند ماهی سراغ کسب حلال برای تأمین معاش خانواده خود رفته بود و تمام درآمدش را داخل خورجین ریخته بود.

رزق و روزی حلالی جمع کردم، دلم نمی‌آید بدهم

وی افزود: هرچه سارقان تلاش کردند که این خورجین را از او بگیرند، مانع شد. رئیس راهزنان را خبر کردند و گفتند همه اموال را گرفته‌ایم، اما یک نفر خورجین خود را نمی‌دهد. رئیس راهزنان گفت: چرا خورجینت را نمی‌دهی؟ اینجا کسی با مال عبور نخواهد کرد. او گفت: من عیال‌وار هستم و چندماهی به کوه و بیانان زده‌ام تا رزق و روزی حلالی برای آنان فراهم کنم. دلم نمی‌آید آن را بدهم.

حیدری کاشانی ادامه داد: رئیس راهزنان در واکنش گفت: ما دنبال همین رزق و روزی‌های حلال هستیم و آن عارف گفت: در خورجین خلق خدا به دنبال رزق حلال هستی؟ که نمونه‌هایش را امروز هم داریم و برخی در خورجین دیگران دنبال روزی خود هستند. آن عارف گفت: اگر من نقشه گنجی به تو بدهم، دست از این خورجین برمی‌داری؟

نقشه گنج چه بود؟

این سخنران مذهبی افزود: آن عارف با دو آیه از قرآن به او خواست نقشه گنج دهد و خواند: «وَفِی السَّمَاءِ رِزْقُکُمْ وَمَا تُوعَدُونَ؛ و روزی شما با همه وعده‌ها که به شما می‌دهند در آسمان است» یعنی نباید روی زمین دنبال روزی گشت و اگر در زمین دچار تنگنا شدید به معنای بسته شدن درهای آسمان است. باید بررسی کرد چه عوامل برکت سوزی در زندگی، رفتار، نیات، معادلات فردی و اجتماعی شما حاضل شده است که درهای آسمان به روی شما بسته شده است.

وی گفت: آن عارف آیه دوم را هم اینطور خواند: «فَابْتَغُوا عِنْدَ اللَّهِ الرِّزْقَ؛ پس روزی را از خدا بطلبید» یعنی روزی را از خدا جستجو کنید نه از خلق خدا. این دو آیه عجیب به دل رئیس راهزنان نشست و چندباری آن را زمزمه کرد. بعد خطاب به دیگران گفت: اجازه دهید این عارف برود و اموال دیگران را هم پس دهید.

دو آیه‌ای که رئیس راهزنان را عارف کرد

حیدری کاشانی گفت: براساس تاریخ، این دو آیه موجب تحول این فرد به عنوان رئیس راهزنان شد و او پس از توبه گذشته‌اش را جبران کرد و به یکی از عارفان تبدیل شد.

فیلم این سخنرانی را اینجا مشاهده کنید:

 

 

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول