اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گیلان

امام جمعه رشت: عده‌ای هنوز جنگ اقتصادی را باور ندارند/ بروکراسی اداری تقلیل‌دهنده کاهش تولید است

به گفته امام‌جمعه رشت با بیان اینکه عده‌ای هنوز باور ندارند ما در جنگ اقتصادی هستیم، افزود: پیچیدگی نظام اداری منجر به کاهش انگیزه مردم برای تولید می‌شود، مسؤولان باید در این زمینه از تولیدکننده حمایت کنند.

امام جمعه رشت: عده‌ای هنوز جنگ اقتصادی را باور ندارند/ بروکراسی اداری تقلیل‌دهنده کاهش تولید است

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، آیت‌الله رسول فلاحتی ظهر امروز در آئین عبادی سیاسی نماز جمعه شهرستان رشت در مصلی بزرگ امام خمینی (ره) با اشاره به سالروز رفراندوم تغییر نظام خبیثانه شاهنشاهی در ایران در ۱۰ فروردین ۵۷ اظهار کرد: بیش از ۹۸ درصد مردم به جمهوری اسلامی رأی آری دادند و ۱۲ فروردین روز جمهوری اسلامی نام گرفت.

وی با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب در حرم مطهر رضوی گفت: حدود ۱۰ سال است رهبر فرزانه انقلاب این سال‌ها را به نوعی با تولید گره می‌زنند و به فرموده ایشان در دهه ۹۰ حتی یک درصد رشد اقتصادی نداشتیم در حالی که تولید می‌تواند کشور را بیمه کند.

امام‌جمعه رشت با اذعان به وجود تورم در تمام دنیا افزود: دنیا به لحاظ رشد پیشرفت‌های صنعتی بعد از جنگ جهانی تورم تأثیر اندک داشت اما در جوامع رو به توسعه تاثیر بیشتری می‌گذارد، ما در بخش‌های گوناگون رشد داشتیم و امروز یک ایران قوی هستیم اما باید در بخش تولید قدرتمندتر می‌شدیم.

فلاحتی با تأکید بر اینکه باید موفقیت‌های ایران پس از انقلاب پررنگ‌تر می‌شد، بیان کرد: وظیفه ما این است که ایجاد یأس نکنیم، تورم آثار منفی دارد که افزایش نابرابری در توزیع درآمدها، افزایش مصرف را در پی دارد، کاهش پس‌انداز و سرمایه‌گذاری، کاهش رشد اقتصادی و گسترش انواع فسادهای و اداری از آثار منفی تورم است.

وی با اشاره به عوامل تورم گفت: وقتی جامعه‌ای برای بعضی از تولیدات تقاضا داشت و عرضه کم شد تورم ایجاد می‌شود، فشار هزینه‌ها نیز ایجاد تورم در ارزش نرخ می‌کند و در نهایت افزایش واردات غیر ضروری نیز از عوامل ایجاد تورم است.

امام جمعه رشت با تأکید بر نظارت نقطه با نقطه برای مهار تورم بیان کرد: مبارزه با آثار و عوامل تورم نیز منجر به مهار تورم خواهد بود و تولید می‌تواند جامعه را در بخش اقتصاد سرپا نگه دارد.

فلاحتی با اشاره به عوامل رشد تولید بیان کرد: توجه به عوامل رشد تولید، هنوز برخی تولیدکنندگان نیازهای جامعه را نمی‌دانند، باید به تولیدکنندگان صنایع تبدیلی و کارخانجات نیازها گفته شود، به ویژه در حوزه کشاورزی به کشاورزان بگویند نیاز جامعه چیست، ایجاد انگیزه و بهبود شرایط کسب و کار و جذب سرمایه‌گذار  از عوامل مهم در زمینه رشد تولید خواهد بود.

وی با تأکید بر کنترل قاچاق برای افزایش تولید بیان کرد: من از دستگاه‌های نظارتی می‌خواهم در این حوزه دقت ویژه داشته باشند.

امام‌جمعه رشت با اشاره به مردمی کردن اقتصاد گفت: رهبر انقلاب در مشهد مقدس نیز فرمودند که هنوز اقتصاد ما دولتی است، دولت توجه، کمک و نظارت کند نه اینکه خودش ورود کند.

فلاحتی با بیان اینکه عده‌ای هنوز باور ندارند ما در جنگ اقتصادی هستیم، افزود: پیچیدگی نظام اداری منجر به کاهش انگیزه مردم برای تولید می‌شود، مسؤولان باید در این زمینه از تولیدکننده حمایت کنند.

وی با تأکید بر اینکه مسؤولان شهری نباید در ماه مضان فقط به المان‌های برقی اکتفا کنند، تصریح کرد: تابلوهای عدم روزه‌خواری باید در جای‌جای شهر و روستاهای گیلان نصب شود و پیشانی شهر را با تبریک ماه نورانی رمضان مزین کنید، رستوران دارها نیز کنترل شده رفتار کنند تا خدای ناکرده روزه خواری علنی در خیابان‌ها نداشته باشیم.

پایان پیام/۳۳۸۹

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول