اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

هشدار رئیس «شاباک» به نتانیاهو: به منطقه خطر نزدیک می‌شویم

رئیس دستگاه امنیت داخلی رژیم صهیونیستی (شاباک) به نتانیاهو درباره نزدیک شدن این رژیم به منطقه خطر هشدار داد.

هشدار رئیس «شاباک» به نتانیاهو: به منطقه خطر نزدیک می‌شویم

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «رونن بار» رئیس سرویس امنیت داخلی رژیم صهیونیستی (شاباک)، شامگاه پنجشنبه و همزمان با تداوم تظاهرات هزاران نفری در فلسطین اشغالی گفت اسرائیل در مرحله آینده با چالش‌هایی مواجه خواهد شد که ممکن آن است آن را به مسیری نامطلوب بکشاند.

بنابر گزارش شبکه صهیونیستی «آی۲۴»، رئیس شاباک در نشست با بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی با او درباره تشدید تهدیدات امنیتی در فلسطین اشغالی گفت‌وگو کرده است.

طبق این گزارش، رونن بار در چندمین هشدار خود به نتانیاهو، بار دیگر به او گفته که افزایش تهدیدها اسرائیل را به «منطقه خطر» می‌کشاند.

آی۲۴ اشاره کرد که رؤسای سازمان‌های امنیتی و نظامی رژیم صهیونیستی از جمله «یوآف گالانت» وزیر جنگ این رژیم هشدارهای مشابهی به نتانیاهو داده‌اند.

براساس این گزارش، «هرزی هالوی» رئیس ستاد مشترک ارتش رژیم صهیونیستی نیز اخیرا در اطلاعاتی که به نتانیاهو ارائه کرده، به صراحت به او درباره وضعیت موجود هشدار داده است.

کابینه رژیم صهیونیستی به ریاست نتانیاهو در چهارم ماه ژانویه سال جاری میلادی طرحی برای اصلاح نظام قضایی این رژیم ارائه کرد. نتانیاهو که از سال‌ها پیش به اتهام فساد، رشوه و خیانت در امانت تحت محاکمه قضایی قرار دارد، بنا دارد با آنچه آن را «اصلاح نظامی قضایی» نامیده، از محاکمه فرار کند. این تصمیم با مخالفت گسترده ساکنان فلسطین اشغالی مواجه شده است.

از سوی دیگر، روند اعتراضات به سیاست‌های نتانیاهو مدتی است به درون سازمان‌های نظامی و امنیتی رژیم صهیونیستی کشیده شده و روز به روز گسترده‌تر می‌شود و افسران و نظامیان بیشتری اعلام می‌کنند که دیگر حاضر به خدمت نظامی نیستند.

به دنبال تشدید اعتراضات در فلسطین اشغالی، «اسحاق هرتزوگ» رئیس رژیم صهیونیستی اخیرا در اظهاراتی درباره فروپاشی این رژیم هشدار داد و گفت «ما به سمت نقطه بی‌بازگشت در حرکت هستیم. باید از اصلاحات قضایی دست برداریم.»

علی‌رغم اعتراضات گسترده به طرح جنجالی کابینه نتانیاهو که از آن تحت عنوان «کودتای قضایی» یاد می‌شود و وارد سومین ماه خود شده، کنست (پارلمان رژیم صهیونیستی) دوشنبه (۱۳ مارس) پس از چندین ساعت مناقشه در قرائت اول خود، با ۶۱ رأی موافق و ۵۱ رأی مخالف با لایحه اصلاح قضائی مد نظر بنیامین نتانیاهو موافقت کرد. لایحه اصلاحات قضایی برای تصویب نهایی و اجرا نیازمند دو قرائت دیگر در کنست است.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول