اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

تایمز: سیا با جوخه ویژه اوکراین علیه روسیه همکاری می‌کند

یک روزنامه انگلیسی از همکاری جوخه ویژه پلیس اوکراین با سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا برای هدف قرار دادن مواضع روسیه خبر داده است.

تایمز: سیا با جوخه ویژه اوکراین علیه روسیه همکاری می‌کند

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، روزنامه انگلیسی «تایمز» در گزارشی از همکاری سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا موسوم به «سیا» با نظامیان اوکراینی علیه ارتش روسیه خبر داد.

در این گزارش آمده که گروهی موسوم به جوخه ویژه پلیس اوکراین که همکاری نزدیکی با اداره کل اطلاعات وزارت دفاع این کشور دارد، با استفاده از اطلاعاتی که از طریق ماهواره‌های سیا پخش می‌شود، مواضع روسیه را هدف قرار می‌دهد.

رئیس جوخه ویژه پلیس اوکراین می‌گوید گروه وی مأموریت‌های خود را انتخاب می‌کند و مواضعی که قرار است هدف قرار دهد از طریق اپلیکیشنی که با ماهواره‌ سیا همگام‌سازی شده،‌ بر روی یک تبلت ظاهر می‌شود.

وی در این خصوص گفت: «ما اهداف را در این برنامه انتخاب می‌کنیم و این اهداف یا با ماهواره سیا یا ماهواره‌های خودمان در این برنامه قرار می‌گیرد». طبق این گزارش، اغلب مأموریت‌های جوخه ویژه پلیس اوکراین در حال حاضر، پرتاب بمب به مواضع تعیین شده است.

این خبر در حالی منتشر شده که پیش از این «ایوان نچایف» معاون مدیر اداره اطلاعات و مطبوعات وزارت خارجه روسیه گفته بود ایالات متحده، اطلاعات محرمانه‌ای را در اختیار اوکراین قرار می‌دهد و از داده‌های محرمانه ماهواره‌ای نیز استفاده می‌شود که منجر به نظامی شدن فضا می‌شود.

روسیه بیش از یک سال پیش به درخواست کمک جمهوری‌های دونباس دونتسک و لوهانسک برای دفاع در مقابل حملات اوکراین، عملیات نظامی ویژه‌ای را در این کشور با هدف نازی‌زدایی و خلع سلاح اوکراین آغاز کرد و در این مدت، کشورهای غربی نه تنها کمکی به آرام شدن وضعیت نکرده‌اند بلکه با انواع حمایت‌های لجستیکی و تحت فشار قرار دادن روسیه از طریق تحریم‌، به طولانی شدن این جنگ کمک می‌کنند.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول