اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

شویگو: پدافند هوایی مسکو را نوسازی و تقویت می‌کنیم

همزمان با افزایش حملات پهپادی اوکراین علیه روسیه، وزیر دفاع روسیه گفت که قصد دارد سامانه‌های دفاع ضد موشکی را در مسکو نوسازی کند.

شویگو: پدافند هوایی مسکو را نوسازی و تقویت می‌کنیم

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «سرگئی شویگو» وزیر دفاع روسیه روز چهارشنبه گفت که قصد دارد سامانه‌های دفاع ضد موشکی را در «مسکو» پایتخت روسیه تقویت و نوسازی کند.

به گزارش «خبرگزاری فرانسه» این اظهارات بعد از افزایش حملات پهپادی اوکراین علیه روسیه صورت گرفت. چندین سامانه پدافند هوایی در سال جاری بر  پشت بام‌های اطراف مسکو  مستقر شده‌اند. شویگو گفت: «امسال نوسازی سامانه‌های دفاع ضد موشکی شهر مسکو را تکمیل خواهیم کرد.»

وی گفت که توسعه تسلیحات دفاع هوایی یکی از اولویت‌های ارتش  روسیه است. شویگو گفت ارتش این کشور «تیپ دفاع هوایی» را تشکیل خواهد داد که به سامانه‌های موشکی زمین به هوای نسل جدید «اس-۳۵۰» مجهز خواهد شد.

این گزارش حاکیست، حملات هواپیماهای بدون سرنشین به روسیه از جمله در  بندر کریمه اخیرا  افزایش یافته است. روز چهارشنبه، مقامات کریمه مدعی شدند که نیروی دریایی روسیه حمله پهپادی را در بندر «سواستوپل» دفع کرده است. ماه گذشته نیز یک پهپاد اوکراینی تلاش کرد تا به تاسیساتی در مسکو حمله کند.

سپر دفاعی روسیه علاوه به تجهیز به انواع سامانه‌های موشکی به چندین سامانه قدرتمند راداری از جمله رادار «نیستر» و «دوگا» مجهز است. روسیه چندی قبل «اس-۵۰۰» ابر سامانه پدافندی خود را با موفقیت آزمایش کرد. مقام‌های وزارت دفاع روسیه، سامانه پدافندی اس-۵۰۰ را «سلاحی آتشین» علیه بمب‌افکن‌های پنهان‌کار آمریکا توصیف کرده‌اند.

شرکت «آلماز-آنتی» که سازنده این سامانه پدافندی است آن را «ضربه‌ای به حیثیت آمریکا» می‌داند. گزارش‌ها حاکی است صنایع دفاعی روسیه از برنامه‌هایش برای مستقر کردن نخستین مجموعه این سامانه‌های پدافند هوایی رونمایی کرده است.

یک منبع در وزارت دفاع روسیه گفت: «نخستین واحدهای سامانه پدافند موشکی اس-۵۰۰ در یگانی که مأموریت حراست و دفاع از حریم هوایی پایتخت کشور را بر عهده دارند به کار گرفته شده‌اند» (جزئیات بیشتر).

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول