اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

یک فوتبالیست در راس ورزش و عیدی دیرهنگام تراکتور به هوادارانش

مهم‌ترین اتفاق ورزشی آذربایجان‌شرقی در فروردین سال 1401 تغییر در راس ورزش استان بود.

یک فوتبالیست در راس ورزش و عیدی دیرهنگام تراکتور به هوادارانش

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، سال 1401 با یک اتفاق بزرگ برای ورزش استان آغاز شده و در همان روزهای اول سال حبیب ستوده‌نژاد به عنوان مدیر کل ورزش و جوانان استان معرفی و جانشین ایوب بهتاج شد.

یک فوتبالیست در راس ورزش استان

بهتاج ۲ اسفند ۱۳۹۶ به عنوان مدیرکل جدید ورزش و جوانان استان آذربایجان‌شرقی انتخاب شده و جانشین جمشید نظمی در این سمت شدند.

عملکرد وی در این 4 سال هم منتقدان و هم تمجیدکنندگانی داشته است.

انتقادکنندگان به افول‌ فوتبال و سایر رشته‌های تیمی همانند بسکتبال و والیبال آذربایجان‌شرقی اشاره داشته و عنوان کردند در دوره وی بسکتبال و والیبال آذربایجان‌شرقی محو و فوتبال به پایین‌ترین سطح خود تنزل یافته است.

اما موافقان عملکرد بهتاج هم معتقد هستند که اداره‌کل ورزش و جوانان در رشته‌های تیمی به دلیل خصوصی بودن اشرافیت نداشته و بیشتر روی رشته‌های انفرادی می‌توان معیار موفق بودن بهتاج اشاره کرد.

در بازی‌های آسیایی جاکارتا آذربایجان‌شرقی با کسب 3 مدال طلا و یک نقره، بهترین عملکرد تاریخ ادواری المپیک آسیایی داشته است.

قهرمانی تکواندو و دوومیدانی آذربایجان‌شرقی در کشور برای اولین بار در دوره بهتاج صورت گرفت. ضمن اینکه آذربایجان‌شرقی بعد از جدایی اردبیل؛ برای اولین بار در وزنه‌برداری موفق به کسب مدال جهانی و آسیایی شد.

ستوده‌نژاد هم پیش از این معاونت ورزش و جوانان استان و رئیس ورزش و جوانان شهرستان تبریز را برعهده داشته است.

وی سابقه بازی در تیم‌‌های فوتبال منتخب نوجوانان، جوانان و امید آذربایجان‌شرقی را داشته و در رده باشگاهی هم در تیم‌های بسیج و استقلال تبریز توپ زده است.

پیروزی تیم تراکتور بعد از 13 بازی ناکامی

13 بازی بدون پیروزی و دقیقا فردای سیزده بدر نحسی سیزده از تراکتور رخت برداشته و تراکتور با یک گل تیم مس رفسنجان را شکست دهد.

این پیروزی در حالی در حضور هواداران تراکتور به دست آمد که در 775روز گذشته برای اولین بار تماشاگران تراکتور در ورزشگاه حضور داشتند.

از مهم‌ترین اتفاقات تیم تراکتور در فروردین 1401 می‌توان به موضع جدید مالک این باشگاه اشاره کرد که از ادامه تیمداری‌اش خبر داده و به هواداران تیم تراکتور مژده داد که تیمی پرقدرت را مهیا خواهد کرد.

در بخش پایه‌ها نیز تراکتور سالی خوبی را داشت و تیم امید تراکتور به هدایت حیدر جعفری به مقام سوم لیگ برتر و تیم جوانان تراکتور با هدایت امیرعلی احمدزاده به مقام نایب قهرمانی لیگ برتر دست یافتند.

درخشش دوچرخه‌سواران آذربایجان‌شرقی در آسیا

دوچرخه‌سواری آذربایجان‌شرقی با سه مدال آسیایی سال خود را آغاز کرد.

در‌ مسابقات دوچرخه‌سواری قهرمانی آسیا آیدین علیاری نماینده زیر 23 سال کشورمان از شهرستان ملکان در ماده تایم تریل انفرادی توانست صاحب مدال باارزش برنز شود.

در بخش تایم تریل تیمی هم تیم ایران به مدال برنز دست یافت که صمد پورسیدی دوچرخه‌سواری تبریزی هم در این بخش موفق به کسب مدال برنز تیمی شده است.

در بخش دختران مسابقات دوچرخه‌سواری قهرمانی آسیا در کشور تاجیکستان تیم ملی بانوان کشورمان موفق شد با ترکیب ماندانا دهقان، سمیه یزدانی، ریحانه خاتونی و ساجده سیاحیان در جایگاه سوم رقابت‌های تایم تریل تیمی قهرمانی آسیا ۲۰۲۲ جاده در تاجیکستان بایستند. ریحانه خاتونی رکابزن استان آذربایجان‌شرقی، اولین مدال آسیایی رشته دوچرخه‌سواری را در مسابقات تاجیکستان کسب کرده و افتخاری دیگر برای شهر تبریز و استان آذربایجان‌شرقی رقم زد.

درگذشت جودوکار ملی پوش تبریزی

تلخ‌ترین اتفاق ورزشی فروردین 1401 درگذشت‌ جودوکار ملی پوش تبریزی بود.

"آرش آقایی" قهرمان خوش اخلاق جودوی ایران و دارنده مدال برنز آسیا به دلیل برق‌گرفتگی در باشگاه بدنسازی در شهر تبریز دارفانی را وداع گفت.

مرحوم آقایی سال ۱۳۷۱ در تبریز متولد شد و پس از حضور در رشته جودو، موفق شد در مسابقات کشوری و بین‌المللی صاحب مدال‌های مختلف شود.

آقایی جودوکار کشورمان فعالیت ورزشی خود را از تبریز آغاز کرده و سپس وارد تیم ملی جودو ایران شد. او در سال ۲۰۱۳ در رقابت‌های قهرمانی جوانان آسیا در چین حضور داشت و مدال برنز این مسابقات را کسب کرد.

در سال ۱۳۹۸ آرش آقایی ایران را به مقصد کشور آذربایجان ترک و از ایران مهاجرت کرد. اما در آذر ۱۴۰۰ دوباره به تیم ملی کشورمان بازگشت تا دوباره فعالیت‌های ورزشی خود را در کشورش ادامه دهد.

وی قرار بود چند روز بعد در اردوی تیم ملی جودو کشور حضور یابد که متاسفانه این حادثه تلخ روی داد.

انتهای پیام/60017/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول