اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

ورزشی  /  فوتبال ایران

عیدانه تیم ملی با قلعه‌نویی/استارت ایران برای قدرت‌نمایی در آسیا مقابل روسیه

تیم ملی فوتبال کشورمان در اولین بازی خود تحت هدایت امیر قلعه‌نویی به مصاف روسیه خواهد رفت.

عیدانه تیم ملی با قلعه‌نویی/استارت ایران برای قدرت‌نمایی در آسیا مقابل روسیه

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، تیم ملی فوتبال کشورمان پس از انتخاب امیر قلعه‌نویی از ساعت ۲۰:۳۰ پنجشنبه ۳ فروردین در اولین بازی تحت هدایت این مربی و کادرفنی جدید، به مصاف روسیه خواهد رفت.

ژنرال فوتبال کشورمان پس از حذف تلخ در مرحله یک چهارم نهایی جام ملت‌های ۲۰۰۷ آسیا با شکست مقابل کره جنوبی در ضربات پنالتی، پس از ۱۶ سال به آرزوی خود رسید و اکنون قصد دارد با برگزاری دیدارهای تدارکاتی مناسب، شاگردانش را آماده حضور قدرتمندانه در جام قطر ۲۰۲۳ کند.

قلعه‌نویی با علم به کار دشوار تیم ملی برای تقابل با مدعیان قهرمانی آسیا امیدوار است برنامه آماده‌سازی مناسبی برای تیم ملی در نظر گرفته شود تا این بار با کسب نتایج درخشان نسبت به دوره قبلی حضورش در این تیم، بتواند حضور طولانی‌تری روی نیمکت تیم ملی تجربه کند.

در این میان هر چند روسیه به دلیل تعلیق ورزش این کشور، شرایط مناسبی را تجربه نمی‌کند و حتی اخبار زیادی درخصوص حضورش در قاره آسیا و شرکت در مسابقات زیرنظر AFC مطرح شده اما به هر حال حریف آبرومندی برای تقابل با تیم ملی کشورمان محسوب می‌شود.

هدایت روس‌ها در حال حاضر برعهده والری کارپین، یکی از چهره‌های شاخص فوتبال این کشور است که در حال حاضر به صورت همزمان سرمربی تیم روستوف است و سابقه خوبی در لالیگا اسپانیا، در قامت بازیکن تیم‌های والنسیا، رئال سوسیداد و سلتاویگو دارد.

روسیه پس از تعلیق شدن، سقوط آزادی را در رنکینگ فیفا تجربه کرده؛ به شکلی که اکنون در رده ۳۷ جهان و ۱۹ اروپا قرار دارد و ۱۳ رتبه از ایران در رده‌بندی جهانی پایین‌تر است. این تیم در سال ۲۰۲۲ فقط ۳ بازی انجام داد که حاصل آن برتری مقابل قرقیزستان و تساوی برابر تاجیکستان و ازبکستان بود.

در شرایطی که ایران در این بازی نفراتی مثل مجید حسینی، مرتضی پورعلی گنجی، سردار آزمون، سامان قدوس، میلاد محمدی، کریم انصاری‌فرد، علی کریمی، امیر عابدزاده و ابوالفضل جلالی را برخلاف جام جهانی ۲۰۲۲ همراه خود ندارد، روس‌ها نیز چهره‌های تأثیرگذاری چون آنتون شونین، گئورگی ژیکیا، آندری موستووی، زلیم‌خان باکائف همراه خود به تهران نیاورده‌اند.

چهره‌های شاخصی مثل ماریو فرناندز، آندری سمیونوف، دنیس چریشف، فدور اسمولوف، رومن زوبنین، آندری لونف، فیودور کودریاشوف، آلکسی میرانچوک، الکساندر گالووین، آرتم زیوبا و الکساندر یروخین نیز جزو بازیکنانی هستند که پس از تعلیق فوتبال این کشور هنوز در اردوی تیم حاضر نشده‌اند.

از نفرات کلیدی فهرست فعلی روس‌ها که هیچ لژیونری در آن حضور ندارد، می‌توان به ویاچسلاو کارائف(مدافع زنیت سن پترزبورگ)، دالر کوزیائف(هافبک زنیت سن پترزبورگ)، آنتوان میرانچوک، دمیتری بارینوف(هافبک‌های لوکوموتیو مسکو) و الکساندر سوبولف(مهاجم اسپارتاک مسکو) اشاره کرد.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول