اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

اوکراین سفیر رژیم صهیونیستی را احضار کرد

اوکراین سفیر رژیم موقت صهیونیستی را احضار و اعتراض کی‌یف در خصوص عدم تحقق وعده‌های تل‌آویو برای کمک به اوکراین را اعلام کرد.

اوکراین سفیر رژیم صهیونیستی را احضار کرد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، پایگاه آکسیوس گزارش داده اوکراین سفیر اسرائیل را به دلیل عدم تحقق وعده‌های تل‌آویو برای کمک به اوکراین احضار کرده است. 

منابع خبری بین‌المللی گزارش داده‌اند «مایکل برودسکی»، سفیر رژیم صهیونیستی در کی‌یف به وزارت خارجه اوکراین فراخوانده شده تا اعتراض این کشور اروپایی شرقی بابت عدم پیشرفت در اجرای توافقات حاصل‌شده در سفر وزیر خارجه اسرائیل به پایتخت اوکراین اعلام شود. 

گزارش‌ها حاکی است در این جلسه طرف اوکراینی عدم رضایت خود را بابت عدم پیشرفت در توافقات حاصل‌شده در خصوص دریافت وام ۲۰۰ میلیون دلاری از اسرائیل ابراز کرده است. 

طرف اوکراینی همچنین از اینکه رژیم صهیونیستی گروه «واگنر» را در فهرست سازمان‌های تروریستی قرار نداده ابراز ناخرسندی کرد، آن هم در شرایطی که تل‌آویو از کی‌یف خواسته سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را سازمان تروریستی قلمداد کند. 

رژیم صهیونیستی تاکنون از ارائه تسلیحات و سامانه‌های دفاعی به اوکراین از بیم ایجاد درگیری با روسیه که حضور نظامی در سوریه دارد، خودداری کرده است.  

با این حال، بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر وزیر رژیم صهیونیستی اخیراً در گفت‌وگو با شبکه آمریکایی «سی‌ان‌ان»  گفت که تل‌آویو در حال بررسی موضوع کمک نظامی به اوکراین است. نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در پاسخ به سؤال مجری این شبکه مبنی بر احتمال کمک‌های تل‌آویو به اوکراین به خصوص در زمینه عرضه سامانه‌های «گنبد آهنین» گفت: «خب، من مطمئناً در حال بررسی آن هستم».

اظهارات نتانیاهو در پی سفر آنتونی بلینکن وزیر خارجه ایالات متحده به فلسطین اشغالی مطرح شد که از این رژیم خواست کمک‌های نظامی به اوکراین را تقویت کند. 

در پی این اظهارات، روسیه به رژیم صهیونیستی درباره هر گونه اقدام برای ارسال سلاح به اوکراین هشدار داد. ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت خارجه روسیه در جمع خبرنگاران درباره این موضوع گفت: «حرف ما این است همه کشورهایی که به اوکراین سلاح ارسال می‌کنند باید بدانند که نیروهای مسلح ما این سلاح‌ها را هدف‌های مشروع در نظر می‌گیرند».

پایان پیام/ 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول