اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

جمهوری‌خواهان آمریکایی دادستان پرونده ترامپ را به قطع بودجه تهدید کردند

جمهوری‌خواهان در آمریکا دادستان پرونده رئیس‌جمهور سابق این کشور را به قطع بودجه تهدید کردند.

جمهوری‌خواهان آمریکایی دادستان پرونده ترامپ را به قطع بودجه تهدید کردند

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، رسانه‌های آمریکایی گزارش داده‌اند دفاع جمهوری‌خواهان از «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور سابق آمریکا شکل عجیبی به خود گرفته و آنها دفتر دادستان این پرونده را به قطع بودجه تهدید کرده‌اند. 

طبق گزارش ان‌بی‌سی، در حالی که دونالد ترامپ ممکن است به دلیل ادعاها در خصوص پرداخت حق‌السکوت غیرقانونی به یک بازیگر فیلم‌های مستهجن متهم شود قانونگذاران جمهوری‌خواه در مجلس نمایندگان دفتر دادستان منطقه منهتن، «آلوین براگ» را به قطع بودجه فدرال تهدید کرده‌اند. 

قانونگذاران جمهوری‌خواه، علاوه بر این به دنبال تضعیف دادستان‌هایی هستند که ستادهای تبلیغاتی آنها مورد حمایت جورج سوروس، میلیاردر آمریکایی که حامی حزب دمخوکرات است بوده است. 

سه نماینده جمهوری‌خواه در مجلس نمایندگان روز دوشنبه در نامه‌ای به براگ تصمیم او برای تعقیب قضایی ترامپ را مبتنی بر انگیزه‌های سیاسی دانسته‌‌اند. 

در این نامه آمده است: «تصمیم شما برای هدایت یک دادرسی اینچنینی با انگیزه‌های سیاسی- همزمان با اتخاذ سیاست‌های جریان ترقی‌خواه که به تبهکاران حرفه‌ای اجازه می‌دهد اختیار خیابان‌های منهتن را در دست بگیرند- مستلزم آن است که کنگره در خصوص نحوه هزینه‌کرد بودجه‌های اختصاص‌یافته از سوی کنگره بررسی‌هایی انجام دهد.»

این سه قانونگذار که ریاست کمیته‌های قضائی، نظارت و اداری در مجلس نمایندگان را به عهده دارند از براگ دعوت کرده‌اند در جلسه استماع حضور پیدا کند و تمامی تماس‌های میان دفتر خودش با سایر نهادهای مجری قانون را در اختیار کنگره قرار دهد. 

این نامه بعد از آن نوشته شده که کوین مک‌کارتی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا روز یکشنبه در توییتی خواستار انجام تحقیقات لازم برای مشخص کردن این شده بود که آیا بودجه‌های فدرال در مسیر صدور دادرسی‌های سیاسی و دخالت در انتخابات‌های آمریکا مصرف می‌شوند یا خیر. 

دونالد ترامپ جدی‌ترین نامزد حزب جمهوری‌خواه در انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ به نظر می‌رسد.  ترامپ چند روز پیش مدعی شده بود که احتمال دارد سه‌شنبه دستگیر شود و از طرفدارانش خواسته بود در صورت بازداشت به خیابان‌ها بیایند.

منابع خبری گزارش داده‌اند دادستان‌های نیویورک قصد دارند ترامپ را به دلیل پرداخت پول به «استورمی دانیلز» بازیگر فیلم های مستهجن برای سکوت در مقابل رابطه‌ای که ظاهراً با او داشته، متهم کنند.

«مایکل کوهن»، وکیل شخصی سابق ترامپ هفته گذشته در جلسه استماع دادگاهی در نیویورک اعتراف کرد که مبلغ ۱۳۰ هزار دلار به دانیلز به عنوان حق‌السکوت پرداخت کرده تا او رابطه جنسی‌اش با ترامپ را افشا نکند. 

جمهوری‌خواهان بازداشت احتمالی ترامپ را اقدامی سیاسی می‌دانند. مایک پنس، معاون سابق ترامپ گفته که چنین بازداشتی در صورت انجام مصداق «تعقیب قضائی با انگیزه‌های سیاسی» خواهد بود. 

پایان پیام/ 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول