به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس، یوسف نوری وزیر آموزش و پرورش در شبکه یک، اظهار کرد: دو مورد را بیان کنم که یکی تأخیر در پرداخت حقوق و مورد بعدی اشکالی که ایجاد شد، من همینجا از فرهنگیان و خانواده آنها به جد عذرخواهی کنم.
وی ادامه داد: تأخیر در پرداخت حقوق به این دلیل بود که ما مطالبات رتبهبندی را همزمان با حقوق پرداخت کنیم. در مبنای محاسبه یک اختلافی به وجود آمد که بخشی به قانون و بخشی به اعتبار بر میگردد .
نوری افزود: این مشکل قبل از چهارشنبه ایجاد شد که در روز چهارشنبه در هیأت دولت مطرح شد. رئیسجمهور دستور اکید داشت و معاون اول رئیس جمهور پیگیری کرد اما در طول این مدت به توافق نرسیدیم و لذا حقوق اسفند را مانند گذشته پرداخت کردیم.
وی اضافه کرد: در این حقوق اختلالی به وجود آمد و معوقات از همکاران کسر شده بود که بلافاصله پیگیری کردیم و الحمدالله با دستور رئیس جمهور و دلسوزان هیأت دولت پیگیری کردند الان که من آمدم فایاش را آماده میکنند که از اینجا به بانک مرکزی می روم تا انشاءالله پرداخت حقوق فرهنگیان کامل شود.
وزیر آموزش و پرورش درباره رتبهبندی معلمان، اظهار کرد: قانون رتبهبندی معلمان بعد از ۱۱ سال به تصویب رسید و بهرغم محدودیتهای اعتباری که وجود داشت، یک کار مشترک ارکان نظام صورت گرفت و همچنین پیگیری رئیسجمهور باعث شد تا بتوانیم قانون رتبهبندی را اجرایی کنیم.
وی با بیان اینکه معلمان مشمول، رتبه اولیه و مزایای آن را مستمرا دریافت میکنند، گفت: برای کامل شدن رتبهبندی، همکارانم خیلی تلاش کردند و حمایتهای بسیاری از سوی رئیسجمهور و دولت صورت گرفت تا تفاوت رتبه تا رتبه استحقاقی پرداخت شود.
نوری با بیان اینکه ۲۴۰ هزار معلم در رتبه اول قرار دارد، ادامه داد: مابقی معلمان در رتبههای مربی معلم، استادیار معلم، دانشیار معلم و استاد معلم قرار دارند که مسأله در پرداخت همان مبنای محاسباتی بود که با دستور رئیسجمهور و مأموریتی که به معاون اول دادهاند، پیگیری میشود.
وی افزود: مقرر شد به محض اینکه ادارات باز شوند، جلسهای را برگزار کنیم و این موضوع را در دستور کار قرار دهند و چارهاندیشی شود تا معلمان از این پرداخت بهرهمند شوند.
نوری با بیان اینکه احکام رتبهبندی ۸۳۰ هزار معلم و بیش از ۱۰۰ هزار معلم بازنشسته صادر شده است، ادامه داد: در رتبهبندی، شایستگیهایی را شناسایی کردند و بر اساس این شایستگیها، امتیازات را بارگذاری کردند و هیأت ممیزهای که از درون خود فرهنگیان است، این اطلاعات را ممیزی کردند و رتبه استحقاقی دادند.
وی تصریح کرد: در آموزش و پرورش، تعداد زیادی استاد معلم، دانشیار معلم و استادیار معلم داریم و این موضوع باعث میشود که فرد بداند برای ارتقای رتبه، چه شایستگیهایی باید داشته باشند و در راستای آن چه اقداماتی را انجام دهند؛ این اقدام، کیفیت کار آموزش و پرورش را بالا میبرد، موجب ارتقای شایستگی فرد و ایجاد رقابت در نظام تعلیم و تربیت میشود.
پایان پیام/