اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دانشگاه

حمایت تمام قد وزارت علوم از تشکل‌های دانشجویی/ با ابتذال فرهنگی در دانشگاه مخالفیم


مدیرکل فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: یکی از سیاست های راهبردی ما در اداره کل فرهنگی وزارت عتف حمایت تمام قد از تشکلهای دانشجویی و کاهش تصدی‌گری ما است.

حمایت تمام قد وزارت علوم از تشکل‌های دانشجویی/ با ابتذال فرهنگی در دانشگاه مخالفیم

مهدی بادپا مدیرکل فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس با اشاره به حمایت از تشکل های دانشجویی گفت: یکی از سیاست های راهبردی ما در اداره کل فرهنگی وزارت عتف حمایت تمام قد از تشکلهای دانشجویی و کاهش تصدی‌گری ما است. 

وی با بیان اینکه معاونتهای فرهنگی نباید در انجام برنامه های فرهنگی رقیب تشکلهای دانشجویی باشند و نقش حامی و راهبر دارند، عنوان کرد: با رصد وقایع ماه‌های اخیر در جامعه و دانشگاه ها شاهدیم که دشمنان ملت ایران سرمایه گذاری هنگفتی برای پاشیدن بذر تفرقه، یاس و ناامیدی در مردم به ویژه جوانان و نخبگان انجام داده‌اند اما توصیه موکد امام راحل به مردم ایران وحدت کلمه بود، دغدغه امام و همینطور رهبری همبستگی ملی و وحدت کلمه است.

بادپا با بیان اینکه از تشکل ها و انجمن های دانشجویی حمایت می کنیم، اذعان کرد: تقویت و حمایت از تشکلهای دانشجویی (اعم از کانونها، انجمنهای علمی، تشکلهای اسلامی دانشجویی، نشریات دانشجویی و ...) بهترین بستر در راستای جهاد تبیین در عرصه دانشگاه هاست، زیرا تشکلها ارتباط مستقیم در دانشجویان دارند و حمایت از تشکلها ریل گذاری صحیح در راستای جهاد تبیین و شکستن پروژه یاس و ناامیدی دشمن است.

* معاونتهای فرهنگی دانشگاه‌ها با هرگونه هرج و مرج و ابتذال فرهنگی مخالف هستند

وی ادامه داد: نشاط دانشجویی در محیط نخبگانی دانشگاه با ابتذال قابل جمع نیست‌، معاونتهای فرهنگی دانشگاه ها با هرگونه هرج و مرج و ابتذال فرهنگی مخالف هستند، لذا نسبت به حرمت فضای علمی دانشگاه تعصب داریم و با هرگونه بی بند و باری و ابتذال فرهنگی مقابله میکنیم.

مهدی بادپا با اشاره به لزوم رعایت آیین نامه ها و مقررات بیان کرد: تشکلهای دانشجویی نسبت به مقررات و آیین نامه های تشکلها، انجمنها و کانونها آگاهی دارند، لذا با هنجارشکنی هایی که بعضا دیده میشود برخورد می‌کنیم و بایسته است تا دانشجویان هم نسبت به شناخت از ضوابط آیین نامه های دانشگاهی مطالعه و آگاهی داشته باشند.

وی افزود: برگزاری برنامه های خارج از چارچوب ضوابط، قوانین و محیط نخبگانی دانشگاه تحت رصد مجموعه ستادی است و برخوردهای لازم با متصدیان این امر انجام میگیرد. در موارد اخیری که جشن ها در ۳ دانشگاه به حاشیه و ابتذال کشیده شد، متاسفانه هیچ کدام از برنامه های این دانشگاه ها مجوز قانونی نداشتند و بدون اخذ مجوز از هیات نظارت دانشگاه برنامه برگزار شده است.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول