اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

وضعیت وخیم ۴۵ بیمار مبتلا به کروناویروس در بخش‌های ICU استان فارس

روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز طی اطلاعیه‌ای، آخرین وضعیت کروناویروس در استان فارس را از ابتدای شیوع تا امروز شنبه بیست و هفتم اسفند ۱۴۰۱ اعلام کرد.

وضعیت وخیم ۴۵ بیمار مبتلا به کروناویروس در بخش‌های ICU استان فارس

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، در این اطلاعیه آمده است: از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون، دو میلیون و ۲۷۰ هزار و یکصد تست تشخیصی مولکولی و تست سریع در آزمایشگاه های استان تهیه شده که با بررسی نمونه های انجام شده، ۶۶۳ هزار و ۱۷۸ بیمار مثبت شناسایی شده است.

از مجموع تست های انجام شده از ابتدای شیوع تاکنون، یک میلیون و ۸۳۹ هزار و ۱۲۶ تست تشخیصی مولکولی بوده که ۵۳۴ هزار و ۸۹ مورد بیمار مثبت قطعی شناسایی شده، همچنین از ابتدای آغاز طرح شهیدحاج قاسم سلیمانی تاکنون ۴۳۰ هزار و ۹۷۴ مورد تست سریع انجام شده و ۱۲۹ هزار و ۸۹ بیمار مثبت شناسایی شده است.

با بستری ۳۶ بیمار جدید طی ۲۴ ساعت گذشته، هم اکنون ۲۴۴ بیمار مثبت و مشکوک دارای علایم در بیمارستان های استان بستری هستند که از این تعداد، ۴۵ بیمار به دلیل وخامت شرایط جسمی، در بخش های ICU، مراقبت های ویژه درمانی دریافت می کنند.

متاسفانه در ۲۴ ساعت گذشته، ۲ مورد جدید فوتی ناشی از کرونا در فارس ثبت شده که مجموع جان باختگان ناشی از کووید۱۹ از ابتدای شیوع بیماری تاکنون، به هشت هزار و ۱۷۴ نفر رسیده است.

همچنین از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون ۶۵۴ هزار و ۷۲۳ هم استانی مبتلا به کووید۱۹ بهبود یافته که از بیمارستان ها ترخیص شده و یا از ایزوله خانگی خارج شده اند.

در حال حاضر مجموع تعداد دُز تزریق شده واکسن کرونا در شهرستان های زیرمجموعه دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز با احتساب چهار دُز، به هشت میلیون و ۲۸۹ هزار و ۷۷۵ دُز رسیده که از این تعداد سه میلیون و ۴۳۵ هزار و ۲۹۱ دُز نوبت اول، سه میلیون و ۱۴۲ هزار و ۳۱۵ دُز نوبت دوم، یک میلیون و ۵۷۶ هزار و ۱۲۶ دُز نوبت سوم و ۱۳۶ هزار و ۴۳ دُز یادآور واکسن بوده است.

پایان خبر/خ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول