اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

درگیری شدید پلیس فرانسه با معترضان به سیاست‌های ماکرون+ فیلم

پلیس فرانسه با توسل به روش‌های خشن از جمله استفاده از گاز اشک‌آور و تجهیزات ضدشورش برای سومین شب پیاپی با معترضان به اصلاحات قانون بازنشستگی در این کشور درگیر شد.

درگیری شدید پلیس فرانسه با معترضان به سیاست‌های ماکرون+ فیلم

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، تصاویر منتشرشده از اعتراضات شامگاه شنبه در فرانسه نشان می‌دهد که این تظاهرات با حملات پلیس به معترضان، به خشونت کشیده شده است.

علی‌رغم دستور دولت فرانسه مبنی بر ممنوع بودن هرگونه تجمع در شهر پاریس، چند هزار نفر از مردم این شهر برای سومین شب پیاپی به خیابان‌ها آمده و به اصلاحات قانون بازنشستگی دولت ماکرون اعتراض کردند.

معترضان فرانسوی در تظاهرات شامگاه شنبه خواستار استعفای ماکرون از ریاست جمهوری این کشور شدند که پلیس و نیروهای امنیتی نیز با گاز اشک‌آور و تجهیزات ضدشورش به آنها پاسخ دادند.

رسانه‌های محلی نیز گزارش می‌دهند که تعداد زیادی از دانشجویان فرانسوی در این اعتراضات توسط پلیس بازداشت شده و با آنها مانند افراد جنایتکار برخورد می‌شود.

با این حال، «ژان-نوئل بارو» وزیر مخابرات دولت فرانسه می‌گوید: «هیچ جایی برای خشونت [در فرانسه] نیست. هر کسی باید به دموکراسی پارلمانی احترام بگذارد».

پیش از این وزارت کشور فرانسه گفته بود در ناآرامی‌های پنج‌شنبه شب در این کشور که در پی اعتراض به اصلاحات قانون بازنشستگی دولت ماکرون شکل گرفت، ۳۱۰ نفر بازداشت شدند. (جزئیات بیشتر)

 

 

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول