اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

ورزشی  /  فوتبال ایران

اصولی: 40 میلیارد برای سرمربی تیم ملی را تائید یا رد نمی‌کنم/ هدف‌گذاری ما رسیدن به بالاترین نقطه آسیاست

سخنگوی فدراسیون فوتبال گفت: با انتخاب قلعه‌نویی تازه کار ما شروع شده است.

اصولی: 40 میلیارد برای سرمربی تیم ملی را تائید یا رد نمی‌کنم/ هدف‌گذاری ما رسیدن به بالاترین نقطه آسیاست

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، احسان اصولی درباره انتخاب امیر قلعه‌نویی به عنوان سرمربی جدید تیم ملی فوتبال کشورمان، اظهار داشت: نمی‌دانم چه کسی گفته با انتخاب قلعه نویی کار فدراسیون فوتبال تمام شده، از قضا کار ما شروع شده است. در بحث فنی کار به سرمربی تیم واگذار می‌شود و او برنامه‌ریزی می‌کند اما قطعا تایید می‌کنید و همه قبول دارند قبل از اینکه بازیکنان بتوانند به زمین بروند و ۹۰ دقیقه مقابل هر حریفی بازی کنند، باید ماه‌ها، سال‌ها و هفته‌ها وقت گذاشت، کار و تلاش کرد‌.

وی افزود: باید تیم‌های مختلف کاری در تلاش هستند ۹۰ دقیقه فوتبال را در زمین ببینید و نتیجه اتفاق بیفتد‌.  به هیچ وجه چنین نگاهی نداشته و نداریم. با تمام قوت و قدرت پای کار هستیم تا تدارکات، لجستیک، تقویت روحی، روانی، ذهنی و مالی که تیم نیاز دارد، فراهم شود. بخش‌های مختلف فدراسیون فعال هستند‌ تا تیم‌های ملی فوتبال، فوتسال و فوتبال ساحلی جمهوری اسلامی ایران سربلند باشند تا با کسب نتایج درخشان، دل میلیون‌ها ایرانی که علاقه‌مند هستند شاد شود.

سخنگوی فدراسیون درمورد آخرین وضعیت انتخاب دستیاران امیر قلعه نویی، توضیح داد: انتخاب و پیشنهاد دستیاران با سرمربی تیم ملی است اما باید امکانات فدراسیون هم مدنظر قرار گرفته شود‌ تا بتوانیم منابع مورد نیاز برای قرارداد بستن و شرایط پرداخت را فراهم کنیم. همه این موارد منوط به جلسه آتی مهدی تاج و قلعه‌نویی است. پس از آن جمع بندی می‌شود و به اطلاع خواهد رسید.

اصولی درمورد اینکه آیا قلعه‌نویی لیستی درمورد دستیاران به فدراسیون داده است، پاسخ داد: هنوز لیستی نداده است اما عرف و رسم این است که قبل از انتخاب قطعی دستیاران، آن را با فدراسیون هم چک می‌کنند.  شفاهی صحبت شده اما لیست قطعی و مکتوب که باید سرمربی تیم ملی بدهد و درمورد آن تصمیم‌گیری شود، هنوز اتفاق نیفتاده است. هر وقت نهایی شد، اعلام می‌کنیم. مداخله مستقیم در بحث انتخاب دستیاران قلعه نویی نداریم و اجازه بدهید با نهایی شدن اعلام‌ کنیم زیرا گمانه‌زنی درمورد اسامی مختلف. بحث را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

وی درمورد اینکه آیا وحید هاشمیان و سعید الهویی دستیاران ایرانی قلعه‌نویی هستند، گفت: اجازه بدهید از زبان من اسامی گفته نشود.

سخنگوی فدراسیون درخصوص آخرین شرایط بازی‌های دوستانه تیم ملی توضیح داد: بازی با روسیه قطعی است و درمورد با تماشاگر بودن و بلیت‌فروشی اطلاع رسانی خواهیم کرد. این مسابقه ۳ فروردین برگزار می‌شود. این روز اولین روز ماه مبارک رمضان است و زمانش شرایط خاصی دارد. ان‌شاءالله بازی با حضور تماشاگر است تا پس از افطار یاد بازی‌های جام رمضان قدیم زنده شود. امیدواریم این مسابقه مایه برکت باشد.

اصولی گفت: پس از لغو بازی با عراق، طبق مذاکرات انجام شده ان‌شاءالله با کنیا بازی خواهیم کرد که زمان دقیقش را خواهیم گفت. موافقت اولیه گرفته شده و به احتمال زیاد در همین فیفادی بازی خواهیم کرد. تاریخ بازی با کنیا قطعی نیست. یکی از تاریخ‌های پیشنهادی ۷ فروردین است اما هنوز این زمان قطعی نشده است که قاطعانه بگویم.

وی درمورد گمانه‌زنی‌های مطرح شده نسبت به قرارداد ۴۰ میلیاردی یک ساله امیر قلعه‌نویی با فدراسیون فوتبال، توضیح داد: به هیچ عنوان درمورد عدد قرارداد صحبت نمی‌شود زیرا مبلغ محرمانه است. نمی‌توان عدد را اعلام کرد و آن را تایید یا تکذیب نمی‌کنیم.

عضو هیات رئیسه فدراسیون فوتبال درمورد هدف‌گزاری تیم ملی با سرمربیگری قلعه‌نویی با توجه به اینکه میرشاد ماجدی اعلام کرده اگر به جمع ۴ تیم صعود کنیم، عملکرد وی قابل قبول بوده است، اظهار داشت: این بحث مقداری مفصل است. بارها گفته‌ام شاخص‌هایی را تدوین کرده‌ایم که بدون درنظر گرفتن اینکه مصداق چه کسی است و مشخص کنیم چه کسی قرار است سکاندار تیم ملی باشد، شاخص‌هایی مشخص شده است.

اصولی افزود: یکی از این شاخص‌ها مدت قرارداد است. مورد توافق همه اعضای هیات رئیسه بود که در اولین رویداد رسمی پیش روی تیم ملی یعنی جام ملت‌های آسیا باید تمام اتفاقات بازبینی و بازخوانی شود‌.  قرار نیست به رتبه نگاه کنیم بلکه تمدید قرارداد بستگی به این دارد تیم در چه مرحله‌ای مقابل کدام تیم قرار می‌گیرد. اگر بخواهم مثال بزنم باید بگویم در فوتسال هم نوگرایی و جوانگرایی داشتیم. در جام ملت‌های آسیا هم قهرمانی را از دست دادیم اما مسیر این تیم با وحید شمسایی درست بود زیرا تیم به نحوی اداره می‌شود و ساختارش شکل می‌گیرد که در آینده می‌تواند کارساز باشد.

وی اضافه کرد: اجازه بدهید در این خصوص هم در زمان خودش براساس عملکرد تیم ملی فوتبال بازخوانی داشته باشیم. ممکن است کارشناسان، مردم و رسانه‌ها در آن مقطع نظراتی داشته باشند که باید به این نظرات و دیدگاه‌های صاحبان حوزه فنی فوتبال توجه کنیم. هیچ منعی هم برای تمدید و ادامه قرارداد وجود ندارد.

وی درخصوص اینکه اگر قرار است دنبال پوست اندازی باشیم باید قید جام و عنوان چهارمی را بزنیم و اگر دنبال این مسائل هستیم اکنون نمی‌توانیم پوست‌اندازی کنیم، اظهار داشت: میرشاد ماجدی جزء همکاران فنی ما است که در این حوزه از همه اعضای هیات رئیسه مسلط تر است. او نگاه فنی دارد اما به عنوان سخنگو جمع‌بندی هیات رئیسه و فدراسیون را می‌گویم. بحث مهم ما این است اجازه بدهید در زمان خودش یک بازخوانی انجام شود. قطعا برنامه ما حمایت از امیر قلعه‌نویی است و ریل‌گذاری ما همین است‌. پروسه انتخاب او چندین ماه ما را درگیر کرد و پس از جام جهانی به موضوع پرداختیم‌‌. به زوایای مختلف وارد شده و در نهایت با نظر قاطع هیات رئیسه قلعه‌نویی را انتخاب کردیم.

سخنگوی فدراسیون تصریح کرد: البته باید بگویم براساس شاخص‌های تعریف شده به تاج موضوع را تفویض اختیار کردیم که انتخاب سرمربی را نهایی کند. متغیرهایی هم داشتیم و رئیس فدراسیون با هماهنگی و اطلاع از نظر اعضای هیات رئیسه به قلعه‌نویی رسید. با تمام قدرت هم از او به عنوان سرمربی تیم ملی فوتبال جمهوری اسلامی ایران حمایت کرده و خواهیم کرد. اعتقاد داریم موفقیت او یعنی موفقیت ایران، مربیان ایرانی و همه افرادی که در این نزدیک به ۱۰۰ سالی که فوتبال ما شکل گرفته است‌. همه این‌ها در دستان امیر قلعه نویی است و ما کمکش خواهیم کرد. طرح این مسائل و صحبت‌ها زود است.

اصولی درمورد اینکه حرف ماجدی هم با توجه به عملکرد تیم ملی و سایر تیم‌های آسیایی در جام جهانی درست به نظر می‌آید، گفت:  حرف من چیز دیگری است. هر نکته مکان و جایی دارد. اینکه بخواهیم زودتر از موعد مطلبی را مطرح کنیم در حالیکه تیم در حال شکل گیری است، زود است. اجازه بدهید با قدرت و ایجاد تدارکات لازم، مسابقات طراحی شده و اجرای برنامه‌های خوب قلعه‌نویی پیش برویم. او در جلسه‌ای آنلاین خدمت تاج، برخی اعضای هیات رئیسه و افراد فنی مثل محصص برنامه خوب، قابل قبول و جذابی ارائه کرد‌. خودش به کم قانع نیست. تعجب می‌کنم چرا برخی از الان اینگونه القا می‌کنند که باید به کم فکر کنیم.

وی تصریح کرد: هدف‌گزاری هیچ یک از ما پایین نیست اما اینکه در آینده چه اتفاقی می‌افتد و چه نتیجه‌ای خواهیم گرفت اجازه بدهید در زمان خودش صحبت کنیم. موضوع مهم برای ما این است که رسیدن به بالاترین نقطه آسیا هدف ما و قلعه‌نویی است. او در بلندپروازی شهره است. رئیس و هیات رئیسه فدراسیون نیز به کم قانع نیستند اما باید امروز هدف‌گزاری خود را به نحوی تنظیم کنیم که بتوانیم به آن برسیم. خود ماجدی هم گفت باید اول را هدف قرار بدهیم تا دست کم به چهارم برسیم، اگر از الان به چهارم فکر کنیم شاید به جمع ۸ تیم هم نرسیم.

عضو هیات رئیسه فدراسیون خاطرنشان کرد: الان تمام هم و غم، تمرکز و کار ما در فدراسیون فوتبال، کادرفنی و بازیکنان باید رسیدن به قهرمانی جام ملت‌ها باشد. در زمان خودش هم به این مسائل توجه خواهیم کرد.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول