اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

مسکو: آمریکا از توهم شکست راهبردی روسیه دست بردارد

معاون وزیر خارجه روسیه ضمن بی‌اعتبار خواندن اظهارات مقام‌های واشنگتن درباره معاهده کنترل تسلیحات راهبردی، گفت که نقض معاهده «استارت» توسط آمریکا به مسکو اجازه تعلیق مشارکت در آن را داد.

مسکو: آمریکا از توهم شکست راهبردی روسیه دست بردارد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «سرگئی ریابکوف» معاون وزیر امور خارجه فدراسیون روسیه امروز (جمعه) اقدامات آمریکا را عامل تعلیق مشارکت مسکو در معاهده کنترل تسلیحات راهبردی (استارت) دانست.

ریابکوف در مصاحبه با روزنامه «کومرسانت» گفت: «نقض معاهده استارت توسط ایالات متحده، به روسیه این اجازه را دارد تا به موجب کنوانسیون ۱۹۶۹ وین، مشارکت خود در این معاهده را تعلیق کند».

وی با بیان اینکه روسیه اظهارات آمریکا درباره غیرقانونی بودن تعلیق مشارکت خود در معاهده استارت را بی‌اعتبار می‌داند، توضیح داد: «ما چنین ادعاهایی را به‌عنوان بخشی از کارزار پروپاگاندای سیاسی فعلی واشنگتن می‌دانیم که هدف آن وادار کردن روسیه به بازگشت به رژیم استارت و حفظ فرصت برای ایالات متحده جهت پراکنده‌کردن بدون مانع زرادخانه راهبردی ما است».

به نوشته کومرسانت، این دیپلمات روس اظهار داشت: «اگر بیهودگی چنین دیدارهایی هنوز برای همه در واشنگتن آشکار نشده، مسکو آماده است دوباره تکرار کند که در جنگ ترکیبی همه‌جانبه علیه کنونی غرب به رهبری آمریکا علیه روسیه، چنین گزینه‌ای کاملاً منتفی است».

ریابکوف همچنین افزود:‌«اگر ایالات متحده واقعاً علاقمند به از سرگیری معاهده نیو استارت و به‌طور کلی همکاری با ما در زمینه کنترل تسلیحات است، در ابتدا باید از خیال‌پردازی‌های توخالی در مورد تحمیل شکست راهبردی به روسیه دست بردارد و بداند که هیچ جایگزینی برای در نظر گرفتن منافع روسیه در زمینه امنیت وجود ندارد».

چند هفته قبل، «ولادیمیر پوتین»، رئیس‌جمهور روسیه اعلام کرد که مسکو مشارکت خود در معاهده «استارت‌ جدید» که تنها توافق باقی‌مانده با آمریکا در زمینه کنترل تسلیحاتی است را به حالت تعلیق درآورده است.

«ژانگ جون» نماینده چین در سازمان ملل نیز درباره این مسئله اظهار داشت که آمریکا باید اولین طرفی باشد که برای احیای این معاهده  پیشقدم می‌شود. (جزئیات بیشتر)

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول