اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

شهمیرزاد؛ آماده استقبال از مسافران نوروزی/ سیاه‌چادرهای عشایر ایل سنگسر برپا شد

شهر نمونه گردشگری بین‌المللی شهمیرزاد آماده استقبال از مسافران نوروزی بوده و سیاه‌چادرهای عشایر ایل سنگسر در استان سمنان برپا شده است.

شهمیرزاد؛ آماده استقبال از مسافران نوروزی/ سیاه‌چادرهای عشایر ایل سنگسر برپا شد

مهدی متقی، سرپرست اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان مهدی‌شهر در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در مهدی‌شهر، از آغاز فعالیت نخستین خانه موزه شهرستان با نام «مستنه» در ایام نوروز خبر داد و به اهم برنامه‌های ستاد هماهنگی خدمات سفر در نوروز 1402 اشاره کرد.

وی گفت: برپایی 6 پایگاه اطلاع‌رسانی و راهنمای مسافر در ورودی سه شهر درجزین، مهدی‌شهر و شهمیرزاد و مراکز پربازدید تاریخی در دستور کار قرار دارد.

سرپرست اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان مهدی‌شهر از حضور بیش از 20 صنعتگر صنایع‌دستی و فعال مشاغل خانگی در بیش از 20 غرفه و در قالب سه نمایشگاه عرضه محصولات صنایع‌دستی و سوغات در شهرهای شهرستان مهدی‌شهر در ایام نوروز خبر داد.

دبیر ستاد هماهنگی خدمات سفر شهرستان مهدی‌شهر گفت: در نوروز 1402 با اختصاص غرفه و سیاه‌چادر عشایری در شهرستان سرخه، امکان معرفی شهرستان مهدی‌شهر با سه شهر شاخص مهدی‌شهر (شهر ملی سوزن‌دوزی)، درجزین (شهر یاقوت سرخ) و شهمیرزاد (شهر نمونه گردشگری بین‌المللی)، ضمن معرفی مسیری جدید و جذاب برای تغییر ذائقه مسافران، آشنایی با فرهنگ غنی عشایر ایل سنگسر نیز میسر خواهد شد.

وی افزود: در راستای کمپین 30-60 نیز دو سیاه‌چادر عشایری در مسیر سمنان به فولاد محله به ارائه خدمات و ایجاد فرصتی برای رفع خستگی، ایجاد جذابیت در مسیر سفر و کاهش حوادث رانندگی ناشی از خستگی رانندگان می‌پردازند و از هم‌اکنون مهیای پذیرایی از مسافران شده‌اند.

سرپرست اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان مهدی‌شهر به نوروزخوانی و نصب بنرهای معرفی جاذبه‌های گردشگری و اطلاع‌رسانی به‌عنوان فعالیت‌های شاخص سه شهرداری درجزین، مهدی‌شهر و شهمیرزاد در تعطیلات نوروز اشاره کرد.

متقی اضافه کرد: به مناسبت تقارن ماه مبارک رمضان با بهار طبیعت، دستگاه‌های اجرایی فعال در حوزه‌های فرهنگی نیز ضمن معرفی برنامه‌های ویژه این ماه و اجرا طرح آرامش بهاری در آستان مطهر سه امامزاده شاخص (امامزاده چهل تن درجزین، امامزاده قاسم (ع) مهدی‌شهر و امامزاده یحیی (ع) شهمیرزاد) برنامه خواهند داشت.

وی از اختصاص دو مدرسه با مجموع 20 کلاس برای ارائه خدمات اسکان به فرهنگیان و مسافران در ستاد اسکان مدارس و تشدید نظارت‌ها در قالب گشت‌های مشترک از کلیه مراکز خدمات‌رسان به‌ویژه واحدهای گردشگری خبر داد.

پایان پیام/74002/م/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول