اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

رئیس جمهور ازبکستان به ترکیه سفر می‌کند

رئیس جمهور ازبکستان بنا به دعوت رئیس جمهور ترکیه روزهای 15 و 16 مارس برای حضور در نشست اضطراری سران سازمان کشورهای ترک به شهر «آنکارا» سفر می‌کند.

رئیس جمهور ازبکستان به ترکیه سفر می‌کند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در تاشکند، «شوکت میرضیایف» رئیس جمهور ازبکستان بنا به دعوت «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه روزهای 15 و 16 مارس برای حضور در نشست اضطراری سران سازمان کشورهای ترک به شهر «آنکارا» سفر می‌کند.

بر اساس دستور کار نشست اضطراری، چشم انداز گسترش همکاری‌های چند جانبه در زمینه مدیریت وضعیت‌های اضطراری و ارائه کمک‌های بشردوستانه و همچنین هماهنگی در زمینه پیشگیری و رفع پیامدهای آفات طبیعی مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

علاوه بر این، در مورد مسائل بین المللی و منطقه‌ای تبادل نظر خواهد شد.

همچنین برنامه ریزی شده در چارچوب نشست چندین دیدار دوجانبه برگزار شود. گفتنی است در سال جاری میلادی ازبکستان ریاست سازمان کشورهای ترک را بر عهده دارد. بر اساس توافقات نشست «سمرقند»، بیش از 30 مراسم چند جانبه مبنی بر گسترش بیش از پیش همکاری‌ها در زمینه‌های تجارت، اقتصاد «سبز»، سرمایه گذاری، نوآوری، حمل و نقل، لجستیک، علم، آموزش و تبادل فرهنگی اجرا می‌شود.

سازمان کشورهای ترک یک سازمان بین المللی است و کشورهای ترک را به همدیگر پیوند می‌دهد. هدف اصلی این سازمان گسترش همکاری‌های همه جانبه بین کشورهای عضو این سازمان است.

این سازمان در تاریخ 3 اکتبر سال 2009 میلادی در شهر «نخجوان» در آذربایجان تاسیس شده است. هم اکنون آذربایجان، قزاقستان، قرقیزستان، ترکیه و ازبکستان اعضای این سازمان هستند. مجارستان و ترکمنستان مقام ناظر در این سازمان را دارند.

پایان پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول