اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گیلان

اشد مجازات در انتظار اخلالگران نظم در چهارشنبه‌سوری

معاون قضایی، اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری گیلان با هشدار به اخلالگران نظم جامعه در خصوص استفاده از مواد محترقه گفت: هر فردی با استفاده از مواد محترقه و خطرناک موجب مرگ فردی دیگر شود و دانسته و یا به قصد کشتن مرتکب آن کار شده باشد، قتل عمد محسوب می‌شود.

اشد مجازات در انتظار اخلالگران نظم در چهارشنبه‌سوری

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، جان‌احمد آقایی امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه هرساله در چهارشنبه پایان سال شاهد اتفاقات ناگوار در سطح کشور بوده‌ایم، اظهار کرد: امسال با اخلالگران جامعه برابر قانون به شدت برخورد می‌شود و با هیچ فردی مماشات نخواهد شد. 

وی با هشدار به اختلال‌گران نظم جامعه در خصوص  استفاده از مواد محترقه در سطح شهر گفت: هر فردی با استفاده از مواد محترقه و منفجره و یا هر مواد آتش‌زا و خطرناک، موجب مرگ فردی دیگر شود در صورتی‌ که عمل او کشنده باشد و دانسته و یا به قصد کشتن مرتکب آن کار شده باشد به موجب ماده ۵۰۱ قانون مجازات اسلامی مصوب سال ۱۳۹۲ قتل عمد محسوب شده و محکوم به قصاص می‌شود در غیر این‌صورت قتل شبه عمد محسوب می‌شود و به پرداخت دیه و حبس محکوم می‌شود. 

به گفته معاون قضایی، اجتماعی و پیشگیری وقوع از جرم دادگستری گیلان، هر فردی با استفاده از مواد محترقه و منفجره موجب سقط جنین زن حامله شود به موجب ماده ۶۲۲ محکوم به دیه و حبس از ۶ ماه تا یک سال و نیم می‌شود و در صورت مرگ زن بادار به قصاص محکوم می‌شود. 

آقایی، آسیب زدن به کسب‌وکار مردم در روزهای پایانی سال را نمونه بارز وقوع جرم در جامعه دانست و بیان کرد: هر کسی با استفاده از مواد محترقه و منفجره موجب اخلال نظم در آسایش عمومی شود یا کسبه را از کسب‌وکار بازدارد به موجب ماده ۶۱۸ قانون مجازات اسلامی به حبس از سه ماه تا یکسال و ۷۴ ضربه شلاق محکوم می‌شود. 

پایان پیام/۸۴۰۰۸/ ت 1998

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول