اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

توانا  /  اخبار

امرالهی: قیمت 500 هزار تومانی گوشت واقعی نیست

مدیرکل دفتر بازرسی و نظارت بر کالاهای اساسی وزارت جهاد کشاورزی گفت: قیمت ۵۰۰ هزار تومانی گوشت واقعی نیست احتمالاً این قیمت مختص به گوشت لاکچری و بدون چربی است.

امرالهی: قیمت 500 هزار تومانی گوشت واقعی نیست

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران توانا در برنامه «تهران ۲۰» با اجرای علی مروی به موضوع «وضعیت کالا‌های اساسی و محصولات دامی» پرداخته و در باب تنظیم بازار شب عید با مسعود امرالهی، مدیر کل دفتر بازرسی و نظارت بر کالاهای اساسی وزارت جهاد کشاورزی، گفت‌وگو صورت گرفت.

در این برنامه امرالهی آغاز کرد: قیمت ۵۰۰ هزار تومانی گوشت واقعی نیست احتمالاً این قیمت مختص به گوشت لاکچری و بدون چربی است، در هفته‌های پیشین میانگین کشتار دام سبک روزانه ۷ هزار و ۲۰۰ در شهر تهران ثبت شده بود، اما اکنون به حدود ۱۱ هزار کشتار ارتقا یافته است.

وی با بیان اینکه قیمت گوشت شقه‌ای گوسفند در بازار بهمن روزهای قبل قیمت به ۳۸۰ هزار تومان رسید، گفت: اما با تلاش‌های صورت گرفته  به ۳۳۰ تا ۳۳۵ هزار تومان تنزل یافت، البته ۸ درصد در قصابی بر این قیمت افزوده می‌شود، فیله و ران گوسفند قطعاً از قیمت بیشتری برخوردار است.

وی افزود: ملاک در قیمت‌گذاری عمده فروشی است که از میدان بهمن سرچشمه می‌گیرد بالطبع کاسب درصد سود خود را بر همین اساس محاسبه می‌کند.

امرالهی درباره علت گرانی‌های پیشین گفت: امتناع از عرضه دام موجب گرانی‌های افسار گسیخته شد که  با حذف واسطه‌ها قیمت لاشه گوساله از ۲۶۰ هزار تومان به ۲۲۰ هزار تومان در سطح شهر رسیده و در میادین شهرداری تهران ۲۰۳ هزار تومان به فروش می‌رسد. گوشت ران گوساله ۲۵۰ و گوشت چرخ کرده هر کیلو ۱۷۰ هزار تومان و گوشت مخلوط گوساله ۱۹۲ هزار تومان و گوشت ران بسته بندی ۲۲۰ هزار تومانی است. گوشت گوسفند نیز در بسته‌های دو کیلویی با قیمت ۲۴۷ هزار تومان در فروشگاه‌های زنجیره‌ای قابل خریداری است.

از اقدامات دیگر برای تنظیم قیمت، عرضه گوشت در میادین شهرداری است بدین صورت بار مصرف از صنوف سطح شهر برداشته شده است. از دیگر عوامل گرانی‌ها  خشکسالی تا آذرماه بود که بسیاری از دامداران متضرر شدند البته شرکت‌های پشتیبانی وزارت‌خانه حدود 700 هزار دام سبک و 72 رأس دام سنگین خرید حمایتی کردند و گوشت‌های منجمد که با قیمت ۱۵۰ هزار تومان در حال حاضر عرضه می‌شود همین گوشت است که از دامداران در فصل تابستان خریداری شد.

امرالهی در پایان افزود: گوشت‌های وارداتی ۱۲۰ ساعت زمان برای عرضه در بازار دارد و بعد از تأیید سازمان دام پزشکی در بازار عرضه می‌شود، از این رو به شهروندان اطمینان خاطر داده می‌شود که گوشت‌ها تازه هستند.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول