اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

توانا  /  اخبار

فارس من| لزوم اخذ عوارض از کشتی‌های عبوری، برای تأمین هزینه‌های تنگه هرمز

باوجود مشکلاتی از قبیل دزدان دریایی، نا امنی و مشکلات زیست محیطی آب‌های خلیج فارس، طرح اخذ عوارض و مالیات از کشتی‌های عبوری در تنگه هرمز می‌تواند، امنیت صنعت حمل ونقل آبی را فراهم و هزینه‌های این تنگه را هم جبران کند.

فارس من| لزوم اخذ عوارض از کشتی‌های عبوری، برای تأمین هزینه‌های تنگه هرمز

به گزارش باشگاه خبرنگاران توانا مشکلاتی از قبیل دزدان دریایی، نا امنی و مشکلات زیست محیطی آب‌های خلیج فارس، طرح اخذ عوارض و مالیات ازکشتی‌های عبوری در تنگه هرمز می‌تواند، امنیت صنعت حمل ونقل آبی را فراهم کند.

مخاطبان خبرگزاری فارس هم برای پیگیری این موضوع پویشی را در سامانه فارس من به ثبت رسانده‌اند که برای مشاهده این پویش می‌توانید از اینجا اقدام کنید.

ثبت‌کننده سوژه امیر عزتی قادریان کارشناس‌‌ارشد هیدرولیک انتقال مسیرهای آبی در گفت‌و‌گو با توانا گلایه‌های خود را مطرح کرد.

وی درباره گرفتن عوارض از کشتی‌های خارجی در تنگه هرمز گفت: من مدت‌هاست که پیگیر این موضوع هستم، در کشورهای دیگر که دارای تنگه‌های آبی بین‌المللی هستند، از کشتی‌های عبوری در تنگه‌ها و کانال‌هایی همچون: تنگه پاناما در آمریکای جنوبی، تنگه مالاکا در اندونزی، کانال سوئز در مصر، تنگه بسفر و داردانل در ترکیه عوارض گرفته می‌شود.

امیر عزتی قادریان دلایل پرداخت عوارض کشتی‌ها را به ایران، پاکسازی و لای‌روبی دریا دانست و افزود: گرفتن این عوارض بسیار مهم است، زیرا کشتی‌های عبوری از این مسیر به هر دلیلی کنار ساحل پهلو می‌گیرند و تمام هزینه‌ها اعم از پاکسازی، وضعیت سلامت آب‌های خلیج فارس برعهده ایران و کشورهای حوزه خلیج فارس است.

وی در پایان تشریح کرد: این عوارض دقیقاً شبیه بیمه‌ای است که هر سال برای ماشین پرداخت می‌کنیم، هرچند این پرداخت ممکن است تا آخر سال استفاده نشود ولی اگر یک بار هم دچار سانحه‌ای جدی شویم، مطمئن هستیم که بیمه پاسخگوی هزینه‌ها است.

به گزارش توانا در سال ۹۸ نماینده مردم سمنان و مهدیشهر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بیش از ۶۰ درصد منابع نفتی دنیا از خلیج فارس عبور می‌کند، گفت: کشورهای مختلف به بهانه‌های مختلف اعم از امنیت، سرکشی به پایگاه‌های خود در حوزه خلیج فارس از تنگه هرمز عبور می‌کنند و این تنگه به عنوان یک راه آبی اصلی بین کشورهای مختلف حاشیه خلیج فارس و کشورهای فرامنطقه شناخته می‌شود.

طرحی برای اخذ عوارض و مالیات از کشتی‌های عبوری از تنگه هرمز در سال ۹۸ به مجلس ارائه شد، که بیش از ۶۰ نماینده موافقت خود را با این طرح اعلام کردند و بسیاری از نمایندگان به بررسی این طرح ادامه دادند، که هنوز این طرح تصویب نشده است.

زهرا شیخی نماینده اصفهان در مجلس در توییتر خود نوشت: وقت مماشات نیست، همه کشور‌های جهان، عوارض عبور از تنگه‌ها را می‌گیرند. امنیت تنگه هرمز را سپاه مقتدر ایران تأمین می‌کند و اروپا بابت امنیت کشتی‌هایش باید به ‎سپاه ما خراج دهد. جواب سیلی، سیلی است.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول