اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

توانا  /  اخبار

فارس من| برخورد با ترویج بی‌حجابی در پلتفرم‌‌‌های خرید اینترنتی کالا

پلتفرم‌های دیجیتال تجاری که با امکانات کشور اسلامی و حمایت مالی عموم به شهرت رسیده‌اند، باید طبق قانون جمهوری اسلامی عمل کنند.

فارس من| برخورد با ترویج بی‌حجابی در پلتفرم‌‌‌های خرید اینترنتی کالا

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران توانا برخورد با ترویج بی‌حجابی در پلتفرم‌های خرید اینترنتی کالا از جمله گلایه‌هایی است که در سال‌های اخیر بسیاری از مردم آن را مطرح می‌کنند اما با وجود پیگیری‌ها و وعده‌های مسئولان این مشکل کماکان پابرجاست.

مخاطبان خبرگزاری فارس هم برای پیگیری این موضوع پویشی را در سامانه فارس من به ثبت رسانده‌اند که برای مشاهده این پویش می‌توانید از اینجا اقدام کنید.

ثبت‌کننده سوژه فردی است از تهران به نام تنها که همین گلایه‌ها را در گفت‌وگو با توانا مطرح کرد.

وی در این باره گفت: اخیراً در برخی پلتفرم‌های تجاری که با امکانات کشور و حمایت مالی عموم مردم به شهرت رسیده‌اند. بصورت مستقیم و غیر مستقیم با پخش تصاویر آگهی، جریان بی‌حجابی را ترویج و تشویق می‌کنند و این در حالی است که قانون اساسی، شورای عالی انقلاب فرهنگی، دادستانی کل کشور و خانواده معظم شهدا و عموم مردم انقلابی مطالبه برقراری حکم ضروری دین و حجاب اسلامی را دارند.

پیش‌تر هم ستاد امر به معروف و نهی از منکر به دنبال انتشار گسترده دو فیلم تبلیغاتی منافی عفت عمومی توسط یک شرکت تولید بستنی (بستنی دومینو )، نسبت به این شرکت اعلام جرم کرده بود. در اطلاعیه دفتر تبلیغات و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی آمده است: مطابق قوانین و مقررات تبلیغاتِ تجاری در کشور، هرگونه استفاده ابزاری از زنان، مردان و کودکان ممنوع است؛ چنانچه در مجموعه قوانین تبلیغاتی به این مهم بدینگونه اشاره شده: در تبلیغ کالا، خدمات و محصولات استفاده ابزاری از زنان و مردان و کودکان ممنوع است. همچنین در آیین‌نامه اجرایی ماده 7 قانون حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان نیز با صراحت از جمله مصادیق تبلیغ خلاف واقع و نادرست آمده است: استفاده ابزاری از زنان، مردان و کودکان که نقش اصلی را در معرفی کالا و خدمات ایفا می‌کند، ممنوع است.

پایان پیام/ ت 1923
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول