اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

نخست وزیر لهستان: ارتشی بسیار قوی با قدرت بازدارندگی ایجاد می‌کنیم

نخست وزیر لهستان با ستایش از ائتلاف ناتو گفت، ارتش لهستان باید به اندازه کافی قوی باشد تا از حملات احتمالی جلوگیری کند.

نخست وزیر لهستان: ارتشی بسیار قوی با قدرت بازدارندگی ایجاد می‌کنیم

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، نخست وزیر لهستان روز یکشنبه گفت که ارتش لهستان باید به اندازه کافی قوی باشد تا از حملات احتمالی جلوگیری کند.

به گزارش منابع خبری، «ماتئوش موراویسکی» نخست وزیر لهستان این سخنان را در حضور وزیر دفاع این کشور در منطقه نظامی در شهر «ورشو»، پایتخت لهستان هنگام نظارت بر اجرای یک پروژه نظامی بیان کرد.

موراویسکی گفت: «لهستان بخشی از ناتو، قوی‌ترین ائتلاف نظامی در تاریخ جهان است. به همین دلیل است که ما در امنیت هستیم.»

وی افزود: «تمرینات تحت پروژه "قطار با ناتو" توسط افرادی که در ماموریت‌های نظامی شرکت کرده‌اند، سازماندهی می‌شود. در طول این ماموریت‌های نظامی است که نظامیان با یکدیگر آشنا می‌شوند، تجربه کسب می‌کنند، با تجهیزات نوین ارتش‌های دیگر تعامل می‌کنند و مفاهیم و راهبردهای‌های مختلف برای دفاع در آینده در آنجا شکل می‌گیرند.»

نخست وزیر لهستان افزود که این کشور باید ارتشی به شدت قوی با «قدرت بازدارندگی کافی» داشته باشد.

موراویسکی گفت: «ساخت یک ارتش قوی با منابع مالی قوی آغاز می‌شود. ما امروز ارتش لهستان، خریدهای خارج از کشور و افزایش سرمایه کارخانه‌های تسلیحات خود را از بودجه دولت تامین می‌کنیم. ما ارتش لهستان را تقویت خواهیم کرد.»

«ماریوش بلاش‌ژاک» وزیر دفاع لهستان نیز گفت که لهستان امن است به دلیل اینکه ارتش در حال تقویت، تجهیز به سلاح‌های پیشرفته، ایجاد یگان‌های نظامی جدید و افزایش شمار نیروهاست.

لهستان از جمله کشورهای اروپایی است که مواضع بسیار تندی علیه روسیه دارد به طوریکه اخیراً «آندژی دودا» رئیس‌جمهور لهستان با تاکید بر لزوم مقابله با روسیه در جنگ اوکراین مدعی شد که عملیات نظامی روسیه در اوکراین نمونه ای از «سیاست استعمار نو» روسیه است و اگر کنترل نشود، می‌تواند موجبتجاوز علیه یک کشور دیگر شود.

روزنامه انگلیسی «دیلی تلگراف» نیز در گزارشی به تلاش‌های گسترده غرب علیه روسیه به بهانه حمایت از اوکراین اشاره کرد و نوشت که لهستان در حال ایجاد بزرگ‌ترین نیروی زمینی برای مقابله با روسیه است.

در بخشی از این گزارش آمده است که نظامیان هنگ ۱۱ توپخانه لهستان در فاصله‌ای نه چندان دور از مرز روسیه مستقر شده‌اند و اواسط دسامبر، ۲۴ توپ «هوویتزر» را دریافت کردند که قادر است اهدافی در فاصله ۳۴ مایلی را هدف قرار دهد و همین امر قابلیت‌های جدید و مرگباری را به این هنگ افزوده است.

این گزارش ادامه داد که با توجه به جنگ اوکراین در همسایگی لهستان، در صورتیکه جنگ به مرز این کشور کشیده شود، ارتش لهستان سلاح‌های مناسب و ضروری را برای مقابله با ارتش روسیه در اختیار دارد(جزئیات بیشتر).

پایان پیام/.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول