اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  امنیتی و دفاعی

امیر قربانی: توان رزم هوانیروز را به ۸۰ درصد رساندیم/ نصب سامانه دید در شب روی ۴۰ فروند بالگرد هوانیروز ارتش

فرمانده هوانیروز نیروی زمینی ارتش گفت: با تلاش‌های انجام شده توان رزم هوانیروز را به ۸۰ درصد رساندیم و در حوزه نهضت قطعه‌سازی بیش از ۸۰۰ قطعه تولید شد و بر روی بالگردها استفاده می‌شود.

امیر قربانی: توان رزم هوانیروز را به ۸۰ درصد رساندیم/ نصب سامانه دید در شب روی ۴۰ فروند بالگرد هوانیروز ارتش

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، امیر خلبان یوسف قربانی فرمانده هوانیروز نیروی زمینی ارتش در مراسم افتتاح موزه هوانیروز ارتش که صبح امروز (یکشنبه ۲۱ اسفندماه) در ستاد هوانیروز ارتش برگزار شد، گفت: در دوران خدمت من در هوانیروز اجرای فرمانین فرماندهی معظم کل را در دستور کار قرار دادیم و براساس دستورات امیر حیدری فرمانده نیروی زمینی ارتش ۳۱ طرح لبیک یا خامنه ای در دستور کار قرار گرفت.

وی ادامه داد: با تلاش های انجام شده در سال‌های اخیر، توان رزم هوانیروز را به ۸۰ درصد رساندیم و در راستای تحقق خواست مقام معظم رهبری در حوزه نهضت قطعه سازی بیش از ۸۰۰ قطعه تولید شد و بر روی بالگردها استفاده می شود.

فرمانده هوانیروز ارتش ساخت تجهیزات دید در شب را یکی دیگر از دستاورد های هوانیروز دانست و تصریح کرد: در دنیا تنها چند کشور دارای توانایی دید در شب هستند مانند روسیه و آمریکا و ایران اسلامی نیز یکی دیگر از این کشور هاست ، همچنین موشک های کروز بر روی بالگردها استفاده شده و در رزمایش های مختلف به کار گرفتیم که تعجب ناظران بین المللی را در پی داشته و آنها بر توان بالای عملیاتی هوانیروز ارتش اعتراف کرده‌اند. 

وی با اشاره به تهمیدات دیده شده برای حفاظت از بالگردهای هوانیروز تصریح کرد: در حوزه خود حفاظتی بالگردها هم به دستاوردهای خوبی رسیدیم و روی 40 فروند از بالگردها سامانه چف و فلر و همچنین روی 40 فروند از بالگردها سامانه دید در شب نصب کرده‌ایم.

امیر خلبان قربانی با اشاره به خدمات هوانیروز در حوزه امداد و نجات گفت: ما در ۳۰ استان امداد و نجات را انجام می دهیم و در کنار آن در بحث پیوند اعضا و انتقال اعضای اهدایی از نقاط مختلف کشور توسط هواپیمایی هوانیروز مشارکت داریم.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول