اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

احتمال ارسال جنگنده‌های «اف-18 هورنت» به اوکراین

نخست وزیر فنلاند از احتمال ارسال جنگنده‌های «اف-18» این کشور به اوکراین خبر داده است.

احتمال ارسال جنگنده‌های «اف-18 هورنت» به اوکراین

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، دولت فنلاند ممکن است جنگنده‌های «اف-۱۸ هورنت» خود  در اختیار ارتش اوکراین قرار دهد.

به گزارش «رسانه‌های اوکراینی»، «سنا مارین» نخست وزیر فنلاند روز شنبه گفت که چنین بحثی می‌تواند در فنلاند مطرح شود به ویژه که این کشور در حال خرید جدیدترین جنگنده برای جایگزینی با هواپیماهای موجود است.

نخست وزیر فنلاند گفت: «فکر می‌کنم ما می‌توانیم در مورد جنگنده‌های هورنت بحث کنیم که آیا امکان ارائه آنها به اوکراین وجود دارد یا خیر.»

وی تاکید کرد که موضوع ارسال جنگنده هورنت به اوکراین در مراحل مقدماتی قرار دارد و در این زمینه همکاری گسترده بین متحدان غربی مورد نیاز است.

در حال حاضر، نیروی هوایی فنلاند ۶۲ جنگنده اف-۱۸ هورنت در حال خدمت دارد. فنلاند جنگنده پیشرفته «اف-۳۵» را برای جایگزینی با جنگنده‌های قدیمی به ایالات متحده سفارش داده که قرار است تا سال ۲۰۲۶ تحویل داده شوند.

این در حالی است که فرمانده نیروی هوایی آمریکا مستقر در اروپا اخیرا گفت که نیروی هوایی اوکراین در نبرد هوایی با روسیه ده‌ها جنگنده خود را از دست داده است. فرمانده نیروی هوایی آمریکا در اروپا، گفت که از زمان تهاجم روسیه به اوکراین، کی‌یف ۶۰ جنگنده از دست داده است.

 ژنرال «جیمز بی هکر» فرمانده نیروی هوایی آمریکا در اروپا در این باره گفت که روسیه نیز شماری جنگنده از دست داده و این به دلیل دفاع هوایی و موشکی یکپارچه اوکراین است.   

وی افزود: «روسیه بیش از ۶۰ جنگنده اوکراینی را سرنگون کرده است. البته هر دو طرف در  دفاع هوایی و موشکی یکپارچه بسیار موثر بوده‌اند و به همین دلیل است که آنها بر فراز کشور یکدیگر پرواز نمی‌کنند.»

 به گفته وی، پدافند هوایی روسیه در روسیه، بلاروس و بخش‌هایی از اوکراین توانایی حرکت در اطراف را دارد و این امر، استفاده از نیروی هوایی اوکراین را در ضدحملات ترکیبی که اوکراینی‌ها برای بهار و تابستان برنامه ریزی می‌کنند، دشوار کرده است.

هکر گفت: «جنگنده‌های اوکراینی کار زیادی انجام نمی دهند. آنها نمی‌توانند بروند و پشتیبانی هوایی نزدیک انجام دهند» (جزئیات بیشتر).

پایان پیام/.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول